29 June 2008

Hargai Segalanya

Kemaafan yang diberikan bukan untuk dibazirkan. Bukan mudah nak memaafkan seseorang, maka bila kita dah buat salah, buat orang marah, then baru tersedar kita ni silap...dan orang tu dah maafkan kita... don't take it for granted.

Bukan selamaya kita akan terus dimaafkan, sampai bila orang boleh tahan dengan perangai kita yang seakan-akan tak nak berubah. Bila minta maaf, macam2 kita janji tapi kita seakan tak sedar diri. Kita tetap buat lagi... dan bila tiada lagi kemaafan, jangan disalahkan sesiapa.

*i'm promising not do the mistake again. i will not do the thing that he hate most. i just can't bare to lose him...


Sepi..Love the movie!! Just love it. It's not the typical malay movie. Not Yusof Haslam or Prof. Madya movie.

Lain dari lain. Cerita ni penuh dengan mesej. Banyak makna tersirat. Ingredients just perfect! It has everything.

You can laugh and also drop the tears. Bila part lawak, mmg u akan gelak. Bila sedih... yeah, bagi yang sensitif pasti merah mata keluar panggung. Banyak pengajaran yang disampaikan melalui watak-watak dalam filem ni. Banyak boleh kita belajar tentang hidup dalam cite ni.

The way they blend the story thru that 3 different character is just great!


For me, kisah ke-3 yang amat memberi makna kat diri ni. Terus tersemat kat diri ni, hargai lah segala apa yang kita ada sekarang ni, bila ianya masih milik kita. Jangan nanti bila dah takde baru kita nak kenang semua tu.

*kita ingat kita ada banyak lagi masa, kita tangguh kan apa yang kita rasa kita boleh buat lain kali... tapi bila tiba2 we lost the chance, masa tu nak menyesal tak guna dah
so, don't wait..if u feel to do it today, just do it!!

So for those out there yang tak suka tgk citer melayu -yeah...most of them are disappointed- This movie is different. Tak rugi kalau you all gi tengok.

*luckily ekwan tak tido, i know he enjoy the movie and hopefully the message reach him

7 comments:

  1. wahhh, nak kena tgk nie...macam best ajer...director yg sama kan yg arah filem cinta kan...huhu, kena tgk dalam youtube la jawabnyer...

    ReplyDelete
  2. Dayu, memang benar... itulah adat alam. kita biasanya terlupa menghargai orang yang selalu 'sokong' kita. Bila dia tiada, baru kita sedar kita telah kehilangan sokongan yg kita perolehi selama ini..so, hargailah jalinan hubungan itu. Semai ia selalu agar sentiasa mekar harum...

    ReplyDelete
  3. puas ati la tu dh dpt tgk sepi..jeless

    ReplyDelete
  4. tak rugi kan dayu tgk movie malay mcm ni.

    banyak pengajaran dlm citer tu.

    ReplyDelete
  5. dayu, serius ke citer nie best? akak ada baca 1 blogger ni pun kata citer ni best tau. akak pun ingat nak gi ni...inas kene tgl jap la ngan nenek.. hehe..

    ReplyDelete
  6. sepi sepi sepi ... arrrr akak tak tengok lagikkkk :(

    jeles la.. cik abe busy.. cite cite mcm nie gi dng couple baru feel to lebih cikit kan :D

    ReplyDelete
  7. baru je tgk tadi.lawak afdlin tu best ar..cam spontan jer.
    part sedih tu mmg penuh meaning dia..
    lagi2 yg tgh sepi..hehe

    ReplyDelete