10 January 2010

pagi ahad yang permai

Suami mahu ber go-kart pagi ahad ni. Maka, seawal pukul 8 pagi aku dah bukak mata, nak mengoreng mee hoon untuk santapan dia sebelum gi bergembira.


Mee hoon sudah.. Nak harapkan ada Nasi dagang ke, nasi kerabu ke atas meja tu... oohhh, saya belum cukup gigih nak buat tu semua. Tak cukup rajin dan yang paling penting, mana lah aku reti nak buat tu smua. Tak menuntut lagi. Takpe, nanti ada masa aku gi menuntut di alam maya. Free je.

Dan sejurus suami pergi, saya sengaja tak nak ikut. Dengan alasan nak gosok baju, nak kemas umah. Dan tak nak berpanas kat stadium tu nanti. Namun hakikatnya, aku nak tengok tv sebenarnya. Nak qada' balik smua episod CSI yang aku tertinggal minggu lepas. Minggu lepas aku macam sgt lembik. Lepas dinner je, mesti trus tertido atas sofa. Puas gak dia tanya 'betul ayang tak nak ikut??' Dan bila aku tetap kata 'takpelah, org dok umah je lah' Dia jawab 'alah, sape nak amik kan gambar orang nanti??' Suami saya..suami saya... self-timer sudah sayang...

Dan saya rasa nak buat epok-epok lagi lah..

12 comments:

  1. sedapnye bihun tu dayu..dhla xbrekfast lagi ni..hehe..bgsnye isteri mithali ni..

    ReplyDelete
  2. bagus la dayu ni rajin masak walaupun dok berdua jer.. calon isteri mithali ni :)

    ReplyDelete
  3. mee hoon tu biasa-biasa je, takd epe yang special
    tapi as usual,sbb masak dengan penuh kasih sayang, untuk santapan sang suami..sesuatu yg simple pun boleh jadik enak kan..

    smua percaya statement ni kan...

    dan dayu bukanlah rajin sgt sebenarnya, tp bila suami dia kata 'yang,arini bfaz pe??' dia akan secara automatik masuk dapur masak pe yang ada..untuk perut sendiri gak.. :)

    ReplyDelete
  4. epok2? Cemana ek rupanya. Mcm pernah dengar jer.

    ReplyDelete
  5. sy sampai skrg tak pas nak masak bihun..mesti hancur hahahaha!

    betul!awk seorang isteri yang baik..stgh org kalau suami ckp camtu dia buat tataw je..

    neway dayu..sy tuka link baru..nanti update ya!

    ReplyDelete
  6. nak gi GO KART'?? oh tidak terbayang panas terik kat stadium tu.. klu akak pun harus duduk umah melayan TV ajoo ;)

    ReplyDelete
  7. waaaa... saya silent reader blog akak sejak sekiam lama.. tgk bihun and dgr org main go-kart wat saya excited. saya baru nak ceburi game nie.. tp bblum ada kaki.. and tak tahu mana nak start.. huhuhu...

    ReplyDelete
  8. Chaiyok dayu...gigih lagi nak memasak. pg Ahad plak tu. Akak, roti bakar peanut butter sudah!

    ReplyDelete
  9. epok-epok itu adalah panggilan org johor kepada karipap..masih ramai yg tak tau rupanya..

    alahh...mee hoon goreng je pun..nothing to be proud lah. and to zaza, awak rendam semalam je mihun tu. insya Allah tak hancur nyer..

    ReplyDelete
  10. sy dh hampir 3 bln bersara dr masak bekpes mee/bihun/kueteow utk hubby. dia kate kesian tgk sy perot da beso terkial2 memasak pagi2 bute heheh. now masak lauk2 utk weekend jer. itu pn mengah2 x cukup napas hik hik :p

    ReplyDelete
  11. adoi..tgk dayu buat bihun goreng tetibe rasa nak mkn bihun goreng. udang itu kelihatan sangat mengoda okey...
    dayu, epok2 means karipap kan? teingat kat my late grandmother selalu sebab epok2..

    ReplyDelete
  12. bgusnyer dayu.. rajin btul masak bihun.. bilala cikin nak rajin masak pepagi nih.. hohoohoh..;P

    ReplyDelete