18 July 2010

hari-hari tanpa mereka

Saya kini di kem tahanan. Ye, aku namakan tempat ni kem tahanan sebab tak boleh keluar langsung. Nasib baik nak beli pape boleh memesan. Dan nasib baik tak berciri hutan sangat. Broadband pun dpt 3G line, nak video call pun boleh. Kalau tak, makin haru lah jadiknya duduk kat sini. Dah lah asyik menghitung hari.. Arrgghh!! Ada 12 hari lagi nak berkmapung kat sini. Nasib baik wajib, kalau tak, harus aku ingkar.

Rindu sama Eisya!!!

Abah dia pun rindu gak, tapi lagi rindu sama Eisya. Tiap malam mesti peluk cium bantal dia. Anak aku tu mmg bagus, paham ibu dia nak bawak bantal tu gi berinduksi. Malam Rabu sebelum ibu pergi, berpeluh sungguh-sungguh awak ye, tinggalkan bau. Bijak anak ibu ni..

Dan alhamdullilah, walaupun fasiliti kat kem ni 'Sangat Terbaik', pihak urusetia kira prihatin juga lah dengan keperluan ibu-ibu yang menyusu badan ni. Sungguh-sungguh derang carik kan fridge nak simpan susu. Walaupun hari ke-3 baru dapat, aku syukur sangat. Terima kasih sangat-sangat kat urusetia *tapi blum gi cakap personally lagi, thanks dalam hati je* Dan sebelum adanya fridge tu, dah berbotol-botol susu terbuang gitu je. Rasa sedih sangat siot. Aku tutup mata time tuang susu tu dalam sinki. Kang tgk kang, ada menangis lak kang. Sayang sangat... sape yang menyusu tu paham lah macamana rasa dia.. Rezeki anak tu..

Dan terima kasih gak kepada pasangan yang duduk kat kuarters depan asrama ni. Jasa Yati ngan Firdaus akan aku kenang sampai bila-bila. Dan dah terpikir nak carikkan saguhati membalas jasa baik derang yang sanggup terima EBM aku duduk dalam fridge derang. Petang hari ke-2 aku dah macam tak sanggup nak buang-buang susu lagi. Eisya kat rumah telan susu tin, aku suka-suka je nak buang. Nak tak nak, aku tebalkan muka. Bagi salam, ketuk pintu rumah orang. Buang rasa malu semua, dan terangkan niat aku. Alhamdullilah, Firdaus kata 'boleh, takpe.. peti ais kitaorg pun kosong je' Ya Allah, tak terkata macamana punya gembira la aku time tu. Terus rasa bersemangat nak mengepam..syukur sungguh-sungguh..

Semoga Allah balas jasa baik mereke berdua dengan mengurniakan rezeki yang amat mereka nantikan selama 2 tahun ni. Insya Allah.. dan pastinya, doa aku pasti ada untuk derang.

Ada 12 hari lagi.. 12 hari lagi berjauhan dengan Eisya dan suami..

*bila ibu takde, abah dengan sendirinya pandai mengurus Eisya. boleh pulak jaga tengah malam panaskan susu, susukan Eisya biarpun sampai tertido-tido.. walaupun 1st day tu bertalu-talu sms masuk tanya macam-macam, tapi elok je Eisya tersengih-sengih ibu tengok. Suka ye duduk berdua ngan abah?? Elok-elok ye sayang.. Esok kita 3G lagi ye..

12 comments:

  1. salam.
    Pejam celik 2x, jap je tu.. tabahkn hati ye..

    ReplyDelete
  2. mmg tabik la kt ekhwan.. hebat la tu bole survive jga anak.. bgus btol..

    ohh tharu tgk dayu sggup tebalkn muke ketuk pntu umah org semate nk simpan susu.. mmg ibu yg baik:)

    smoga tuhan kurniakn rezeki tuk couple yg tlg dayu tu amin..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..murah rezki eisya..doa juga utk pasangan itu..amiin...

    ReplyDelete
  4. Subhanallah... Tak terbayang rasanya kena berjauhan dgn family... nak2 pulak baby BF..

    Sabar ye dayu...

    ReplyDelete
  5. wowww..hubby ddk berdua dgn Eisya jer? bagusnyaaaa. klu hubby kite, kompem bwk Naurah g rmh mak dia kt Semenyih tue. sanggup g keje travel jaoh & kene bayar tol. huhuh =p

    ReplyDelete
  6. aduhai..sedihnyer berjauhan dari anak dan suami...dan yang paling sedih, membuang EBM itu..xsanggup ok...adoiyaiii...!!tp syabas tuk anda dayu....

    ReplyDelete
  7. bertabahla dayu...keje gomen memang camtu.nii induksi umum,nanti induksi khusus lak,pastu BTN lagi..pendek kate semuanya tentang kursus la.

    btw,little EE awak sangat comel.bertuah okey dapat bayi yang sihat dan comel

    ReplyDelete
  8. sedehnye bila sha baca entry dayu ni. takpe, lg 12ari jek lg. bertabah lah.

    ReplyDelete
  9. alahai syahdunya rasa. takpe la kak, sabar ye. kejap jer tu. akak tak leh kluar abg ekwan tak leh datang ke? kt ne induksi ni?

    ReplyDelete
  10. wah...
    abah jaga eisya ek..!!!
    tahniah abah.. :)

    kak dayu..
    jangan nanges macam saya nanges tau..
    hiks.. :P

    ReplyDelete
  11. eii dugaannyer brjauhan dgn anak..lagiii kira hari lagii lmbt ms berlalu..alinn pernah merasa meninggalkan anak..mmg terseksa..wat 3g tgk muka anak meleleh terus airmata..

    lagii breast bengkak tp anak jauh..dayu sabar yer..semua nie utk eisya..semoga 12 hr cepat berlalu..

    ReplyDelete
  12. wah!! lame nye masuk "kem tahanan".. huuhuh memang tak tertahan la kalo macam nih. tak pe. u can do it.

    chayuk!!

    ReplyDelete