03 June 2011

Buat Cik Ani

Cik Ani,

Nanti saya datang umah Cik Ani ye. Saya memang teringin nak bertemu dengan Cik Ani. Selama ni saya hantar kain nak buat baju, main pass-pass je kat Reen ngan Farid. Kali ni rasa nak ukur badan semula la Cik Ani. Rasa macam ukuran badan dah lari sikit lah Cik Ani.

Dulukan Cik Ani saya ni suka beli baju dah siap je sebab saya ni tak menyabar orangnya. Nak baju siap cepat je. Lagi-lagi bila stok baju nak pakai gi keje dah takde, lagilah mengelupur kalau baju lambat siap. Tu sebab suka beli yang dah siap je. Pastu merasalah, jalan-jalan kat Sogo nampak orang pakai baju sama. Tapi saya tak berapa kisah sebenarnya.

Tapi yang buat saya lagi suka nak beli baju ready made sebab upah jahit baju sekarang ni macam sangat mahal. Mengalahkan harga kain pulak. Baju kurung pun nak amik sampai RM50-60. Tu belum kalau saya ngada-ngada beli Chiffon nak kena lining bagai. Berapa dah upah dia. Ngan harga kain lagi, baik beli siap je. Balik dah boleh sarung dah. Tapi bila anak Cik Ani, si Reen tu kata mak dia amik upah jahit baju. Pastu harga pun sangat memikat. Sejak itu, saya jadik pengunjung setia Jakel, Nagoya dan juga bazaar kat Jalan TAR ni. Beli kain je kejenya.

ni baju pertama yang Cik Ani jahitkan untuk saya. best je pakai
saya buat kurung pahang

Baju kurung biasa : RM30.00
Baju kurung riau : RM35.00
Baju kurung moden : RM50.00
Baju kurung pahang : RM35.00
Baju kebaya : RM50.00
+ Lining : rm25.00
Blouse/Kemeja : RM25.00
Seluar (outer seluar) : RM5.00
(Kecilkan seluar) : RM10.00
Outer baju kurung : RM15.00
Langsir 1 panel : RM15.00
*(scarlet) : Depends
Baju melayu : RM60.00
Skirt : RM20.00
(Bawak contoh)

Mana nak dapat harga upah jahit baju macam ni kat KL ni

Baju Cik Ani jahit sedap je pakai. Dan paling saya suka, selamba je Cik Ani jahit 3 pasang baju saya siap 2 minggu. Kita lak yang lambat amik *nak tunggu gaji punya pasal*

Sebab tu sempena nak raya bulan September nanti, saya dah reserved Cik Ani siap-siap. Pesan kat Reen berkali-kali suruh bagitau Cik Ani saya nak booking Cik Ani untuk jahitkan baju raya. Dan saya juga telah memborong kain tanpa ada kesedaran diri untuk Cik Ani transform menjadi baju. Sudi ye terima Cik Ani. Tak banyak.. 7,8 pasang je termasuh baju Eisya *sengih pastu Cik Ani semput*


Tapi kalau Cik Ani tak sanggup nak terima semua. Takpe. Saya pun macam kesian nak bagi semua kat Cik Ani. Kang jahit baju saya je. Tak sempat nak hadap kain orang lain. Ke okay je Cik Ani?

Insya Allah, hujung minggu akan datang saya datang jumpa Cik Ani serahkan kain-kain ni ye. Nanti saya plan-plan ngan Reen.

TQ Cik Ani. Jumpa nanti ye


6 comments:

  1. tu dia bju raya ye dayu..
    murahnyaaaa kos upah jait..
    ayu anta kampung je..
    leh dpt harga cmtu..
    huhu..

    *entri baru Muzdalifa Fried Chicken...

    ReplyDelete
  2. banyaknya dayu tempah baju....jeles i

    ReplyDelete
  3. amboi..mntang2 kain kt sane murah2 kan,
    sabor je lahh..
    tp alhmdulillah
    rezeki cik ani semua tuh,
    cer kire dh brape ctu? hehe

    ReplyDelete
  4. haahahaha.. tu diaaaaaa... sampai 8 pasang dah dia pesan...

    ReplyDelete
  5. thank u dayu!! btw ade sedikit perubahan harga. nanti aku repost ek

    ReplyDelete
  6. Hi may I. Have cik ani's number. Need her help urgently thanks!

    ReplyDelete