27 October 2011

Cherengin Hills

Sape nak buat kursus/seminar atau team building.. boleh try Cherengi Hills kat Janda Baik ni. Aku memang puas hati lah. Rasa nak je suruh next seminar pun buat kat sini je. Tapi dengar kata kat PD.. alahai.. baru 3 tahun aku keje, aku dah muak kalau pape events kat PD. Banyak lagi tempat menarik okay.. ni baru 3 tahun, kalau kena keje sampai 60 tahun.. dapat surat suruh attend kursus pun achik mengeluh agaknya..

Anyway, aku memang puas hati ngan Cherengin ni. Bilik pun ok.. maybe tempat baru kan. Semua best lagi. TV LCD 32', ngan Astro.. bilik je takde wifi. Tapi kat lobby free. Dengan swimming pool..siap boleh BBQ tepi pool. View dari bilik pun sangat menarik walaupun kau dikelilingi hutan. Paling aku suka, dia sediakan private area kalau nak BBQ kalau tak dapat kat poolside.

belakang achik tu BBQ area tepi kolam. malam-malam memang lawa.
*korang ada gambar gini ngan KPPK??sporting boss-boss kami ni*

cha siap sedia nak ikut ibu abah gi BBQ.. dan siap sedia nak kotorkan baju. ibu dia pun satu, nak bawak anak makan pakaikan baju putih.. pastu sendiri nak mengomel

tak dpt poolside.. sini pun jadik la. lagi best. hujan lebat ngan guruh berdentum pun kita boleh karaoke sepuas hati. 
Fasiliti bilik seminar pun bagi aku okay. Tapi kena bawak projector ngan laptop sendiri lah ye. Derang ada sediakan jugak, tapi macam tak berbaloi je nak amik. Baik gunakan duit tu kat tempat lain. BBQ ke, karaoke ke.. guna untuk outdoor activities pun lagi berbaloi.

ball room yang kami guna. 3 bilik seminar lain dah penuh
*tekun achik dengar presentation orang*

achik kusyuk tunggu soalan dari audiences

seronok cha main air ngan abah. siap menjerit-jerit, meronta-ronta bila ajak balik naik bilik. nasib baik abah rajin, bawak masuk kolam balik. tp mana reti puas dia ni. 

Makanan dia memang sedap!! Desert dia terbaik!! Makanan jugak seuper variasi. Memang rasa nak duduk je lah kat cafe tu. Tapi sebab jadual bengkel padat, ngan aku jadik pengacara majlis. Jadik peserta lagi. Apa kes nak masuk dewan lambat kan..

Suasana sekitar ni pun tenang je. Malam-malam tu memang sunyi je. Dah la bilik aku kat belakang-belakang. Berlari-lari gak aku nak sampai ke bilik, tapi sampai depan pintu, ketuk 10 kali pun laki aku tak bukak2 pintu. Tahu lah sejuk, sedap tido bawah comforter tebal.. boleh tak sedar bini ketuk pintu berkali-kali. Tapi siyes, malam-malam memang sejuk.. tak yah pasang air-cond la.

Aku memang sangat recommend la kalau nak buat pape event kat sini. Gi bodek bahagian latihan masing-masing sekarang jugak

best ohhh ikut ibu datang sini. tak puas mandi kolam.. harap-harap ibu bawak dtg sini lagi. takpe, kali ni kita balik dulu.. PEACE YO!!!

2 comments:

  1. sy nampak encik naim di situ hihihi. keje mana dia skrg eh? kemsalam dia. ex-jpp tuh

    ReplyDelete