12 November 2014

Terliur sesaje

Nak buat camne??? Selera.macam tak reti nak muhasabah diri. Asal tengok.makanan macam sedap.sikit je. Dia punya terliur macam melampau-lampau. Teringin beriya bebenor. Mengalah orang pregnant mengidam. Klau boleh time-time tu gak nak. Timw tu jugak nak makanan tu muncul depan mata. Dan sekarang ni, aku memang tak boleh tahan klau tengok desert. Lagi-lagi kek...uikkss, mengoda sesangat.

Aku teringin sangat nak pecan butterscotch ni. Secret Recipe tak jual dah. Nak beli online, tak jumpa yang bolej hantar ke rumah. Nak buat sendiri...adeihh, tengok resipi terus aku surrender. Tak cukup gigih lagi. Aku kalau kek yang complicated sangat memang tak berbakat. Kek-kek yang simple, bahan pun senang nak dapat rajinlah aku cuba. Bukan apa, buat yang susah-susah, kang tak jadik aku kecewa terus bungkus oven. Baik buat yang peratusan menjadi tu 80%.

Macam carrot cake ni. Nak tingkatkan lagi peratusan kejayaan, minta resipi ngan member yang bakat mem'baking dia mmg dah sama level ngan masterchef.

makan sejuk-sejuk, sedap dia ni

Gigih okay, malam-malam hari lepas budak-budak tidur aku masuk dapur parut carrot. Sekali Eisya bangun join sama. Memang meriahlah dapur aku kan.. Eisya memang seronok bukan mainlah dapat tolong pukul telur. Dapat main mixer, selalu main dalam game je. Srronok gak dapat buat kek ngan Eisya walaupun elok-elok boleh siap sejam jadik 2 jam.. 

Dan tak pasal-pasal 2 hari aku keje balun kek je. Dinner kek, breakfast kek..pastu komplen berat naik.. Tak 'walk the talk' langsung.

4 comments:

  1. pecan butterscoth tu senang je weh,
    ko bli tpg readymade sponge cake, bako.

    layer dgn cream cheese yg mcm ko buat ni, layer nipis2 je,
    tabur ngn pecan/walnut ceramel(buat gula hangus, msuk kekacang ni gaul+tggu keras ko pecah2 cincang utk tabur pd kek)

    sos butterscoth tu ko gugel, pon senang je. nmpak payah sgt nk dpt kek tu kan,
    dh alang2 ko rajen baking ni, sila sahut cabaran aku skrg :p

    ReplyDelete
  2. amboiii..baca mcm senang. tp bila baca ko citer ni mmg nmpk senang
    kalau gogle resipi..adduihhh punyalah payah
    ok..ok..kalau rajin aku sahut cabaran ko next weeknd
    aku nak jayakan misi nasi arab dulu ni..

    makan je misi aku kan..

    ReplyDelete
  3. sampai 2 hari bedal kek tu..maknanya banyak lah ek..

    ReplyDelete
  4. dayu nanti 21feb ko wat lg kek ni ye. pastu share mkn sesama ngan aku kikiki

    ReplyDelete