04 June 2015

Dari Pasar Malam Brinchang ke Ladang Teh

Dari ladang strawberry, kami ke Pasar Malam Brinchang pulak. Punyalah sesak kan, dekat macam tu pun sampai sejam lebih okay. Memang tidaklah aku jejak Cameron Highland time cuti lain kali. Kalau teringin nak pergi, aku pastikan aku akan amik cuti. Pergi time Cameron tu lengang.

Meriah. Penuh kereta. Nasib dapat parking berdekatan. Tak payah nak berjalan jauh.

Alahai ibu aku ni, beli strawberry pun heboh nak amik gambar. Biasalah Elma, ibu awak tu ada kerjaya sampingan. Bergambar memang skop utama. Baik awak biasakan diri dari sekarang. Kakak awak dah immune, tu asyik melarikan diri je. 

Penuh tangan akak. Kalau ikutkan hati nak je borong sayur-sayur segar tu. Tapi mengenangkan risau layu je dok dalam peti. Akak borong teh, strawberry dengan sweet potato je lah. Tengok, sampai senget benget tudung akak membeli kat pasar malam ni tau. Anak kecik akak tu ketat je muka. Baby garang sungguh.

Akak teringin sangat nak merasa minum teh kat cafe Teh Garden Sungai Palas tu. Masa tu dah pukul 4.30pm, cubalah nasib, pergi je lah. Berdoa banyak-banyak yang cafe tu tak tutup lagi. Tapi takde rezeki akak, sampai-sampau guard tu tengah tutup gate masuk. Huhuhu.. Bodek-bodek minta masuk tapi dia tak bagi. Huhuhu.. Terus kata kat Ekwan, dia kena bawak aku datang Cameron semula. Aku nak merasa minum petang atau breakfast kat situ. Tak kira.. Nak jugak.

Bagi merawat kekecewaan hati bini, Ekwan ajaklah bergambar puas-puas kat celah daun teh. 


Masa ni Eisya tidur, kesian dia tak dapat bergambar kat ladang teh ni. Aku rasa kalau dia jaga, mesti dia seronok main lari-lari celah pokok teh tu. Mesti terjerit-jerit aku. Ada baguslah dia tidur. Serious, aku memang kena datang Cameron ni sekali lagi. Tak puas. Paling penting, aku nak merasa minum teh kat ladang teh boh ni. 

Okay, check jadual.. tapi macam dah padat sangat je jadual 2015 ni. Hujung tahun cuti sekolah, memang masa yang perlu dielakkan kalau nak ke sini.


No comments:

Post a Comment