20 September 2016

Merdeka!! Merdeka!!

Tadika KEMAS area Parlimen Titiwangsa ni memang aktif. Ada je aktiviti dia, sampai kadang aku tak larat nak join semua. Sayang waktu tidur hujung minggu iye jugak. Hahaha.. Tapi kenangkan Eisya dah bersemangat. Aku paksalah jugak Ekwan join. Mana boleh dia sedap tidur sorang-sorang. Kenalah join sama. Lagipun nanti sape nak amik gambar aku ngan Eisya. Itu tujuan utama sebenarnya. 

31 Ogos hari tu pun, ada aktiviti. Ada perarakan dan ada pertandingan mencapan. Bila cikgu kata ada perarakan, tetiba aku macam rajin nak jahitkan Eisya baju bendera. Cikgu tak kata pun kena pakai, tapi biasalah mak Eisya. Dia kan suka semangat lelebih. Beriya aku suruh Ekwan beli bendera. Boleh pulak semua bendera habis kat kedai berdekatan. Punylah gigih, malam tu siap pergi Ampang Point lagi carik bendera. Hahaha.. over mak kau Eisya.. Baiklah Ekwan rajin melayan. Aku pun macam tak percaya dia rajin nak bawak aku gi carik bendera malam-malam. 

Balik je terus aku potong bendera tu. Nasib pola semua dah ada. Tengah malam siaplah baju bendera Eisya tu. Buat baju je. Seluar pakai seluar sekolah sudah. Tak cukuo bendera iye jugak. Mak kau dah penat pun iye. Buat simple-simple sudah. Tak kuasa nak berpeplum bagai. Esok nak bangun pagi, pukul 7.30am nak kena hantar Eisya naik bas.

Budak happy baju bendera dah siap.

Sambutan kemerdekaan di adakan kat Keramat. Kat kawasan perumahan apa ntah, lupa dah akak. Iyelah, kejadian 3 minggu lepas kan. Bas disediakan, dia collect dari semua tadika KEMAS berdekatan. Aku ngan Ekwan follow dari belakang. Tapi haruslah tertinggalkan. Nasib cikgu dah share location awal-awal.  Selamatlah sampai dengan Elma yang tak mandi lagi. Hahaha.. demi nak sambut merdeka dengan kakak.

















Meriah sambutan merdeka KEMAS ni. Rajin cikgu-cikgu melayan. Bagus. Senam aerobik dulu, pastu nanyi naik kan bendera. Paling best masa perarakan. Ramai-ramai jalan kelililang blok. Happening rasa.. Barulah budak-budak seronok nak raikan hari merdeka. Ekwan kata aku yang lagi seronok, Eisya rileks je. Hahaha..,. Lama dah kot tak nanyi lagu Sudirman tu kuat-kuat, ramai-ramai. Tu yang seronok lebih sikit tu.

Acara tak habis lagi actually, ada speech-speech.. Akak adalah malas nak tunggu. Lagipun tengahari nak ke rumah akak ipar. Ada birthday anak sedara. Maka, marilah kita beransur pulang.

Sempat lagi akak selfie laki bini berlatar belakangkan bendera.

Selamat Hari Merdeka semua!!!

No comments:

Post a Comment