06 December 2013

Rindu

Lama sungguh tak update blog. Hampir 2 bulan. Hebat. Malas sungguh gayanya. Bukan takde masa pun, saja malas. Tapi nak tinggalkan terus, terpalit lagi rasa sayang. Ada juga lagi keinginan nak menulis ikut rasa hati kat blog ni. Tu yang hari ni, tiba-tiba jengah semula blog sendiri yang dah terabai ni. Rindu.

Eh.. dalam tak sedar, aku dah memasuki bulan ke-5 bergelar mak yong buat kali ke-2. Serius, macam tak sedar. Okay, menipu. Sesungguhnya kali ini aku menghitung setiap minggu bila aku boleh melahirkan. Tak sabar. Sebab rasa badan macam tak berdaya sungguh. Dengan sakit pinggang. Dengan masalah kencing manis. Rasa macam 'cepat-cepatlah bulan April, 2014' Iye, Insya Allah, anak kedua aku juga akan lahir pada bulan April. Due date yang doktor bagi boleh pulak sama dengan tarikh lahir Eisya; 20/4/2014. Kalau lah dapat sama tarikh, amazing nya lah aku rasa.

Senang nak buat birthday, sekali harung je.

Tapi tak tahulah kalau tiba-tiba adik baby pun buat perangai sama macam kakak dia dulu, ak duduk lama-lama dalam perut ibu kan.. tapi kalau still dalam bulan April, memang sekali harung  lah jawabnya anak-anak.

gambar di Zoo Melaka Ahad lepas.

Pregnant kali ni memang jarang amik gambar. Faktor suami malas nak bawak kamera dan juga saiz badan yang dah macam apa ni, makin takde selera nak amik gambar. Berat badan aku sekarang ni sama dengan berat aku masa 9 bulan menunggu masa melahirkan Eisya okay. Hmm, pantang nanti kena bersungguh-sungguh lah jawabnya. Dah lah Ekwan asyik tanya 'yang, nanti lepas bersalin awak kurus balik kan' Argghh...desakan maksima ni. Takpe..takpe, insya Allah boleh. Dengan rekod yang lepas, waktu pantang lah aku nak merasa kurus semula macam zaman kat UiTM dulu.

Tengoklah nanti, kalau rajin aku update lah slow-slow. Bagi meriah smula blog ni. Sebab aku pun macam menyampah tengok dia tak ber'update gini.

4 comments:

  1. Eh, aku baca part "dah 5 bulan" tu terus aku pegang perut aku. Nape x besar mcm perut kau ni ehehe.

    Btw edd beza seminggu lebih kurang. Moga semuanya dipermudahkan utk mu ye mek. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aarghhh...jangan lah..janganlah banding ngan perut kau
      silap2 kau tu dah sampai 9 bln pun tak sama besar ngan aku. kau slim. aku dah umpama anak gajah dah ni..

      Delete
  2. sama ler ngan alynn dah lama tak update blog...
    kalo ada mood ada lar update kalo tak mmg terbior sepi..

    see, tau2 dayu dah pregnant..biler dayu up n3 khas dah pregnant pun alynn terlepas..
    seronok berganda2 sbb ada geng makyong dlm blogger..
    jaga diri yer dayu..hopefully diebetes dayu terkawal..
    dayu deliver awal 2 minggu dr alynn..

    ReplyDelete
  3. Hahahahaha. Ko mase pantang memang sangat kurus, muka cengkung habes. Takpe beb, boleh sangat tu. Haah, ko macam aku jugak. Pregnant anak no dua, birthday memang bulan yang sama. Untung weh. Meriah pon ye, rai dua sekali :D

    Perut ko comel sangat!! Hahahaha

    ReplyDelete