21 March 2014

Makan nasi kenduri

Aku tahu macam dah ketinggalan, dah lambat kalau nak tulis kat blog. Tapi aku rasa nak jugak tulis. Lagipun takdelah lama mana, citer awal bulan hari tu. Valid lagi lah nak citer. Lagipun, pedulilah tak sejajar timeline publish dengan tarikh sebenar kejadian kan. Cerita tu penting.

Ceita pasal kenduri kahwin sepupu. Ni kira 1st wedding untuk tahun 2014 dalam family aku. Dan rasanya, ni je kot. Hujung tahun InsyaAllah ada 1 lagi kat Kedah. Ohhh, yang itu aku dah plan nak lajak ke Langkawi. Nak beli corelle. Boleh bawak mak ayah jalan-jalan sekali. Hehehe, aku bab berjalan memang panjang akal. Ni lepas pantang pun dah macam-macam aku plan. Yelah, planning awal tahun ni banyak tertangguh dan terbatal. Hajat hati harus dipenuhi. 

Majli kat Melaka. Tapi sebab makcik aku dah sediakan homestay berdekatan. Aku datang awal, malam sebelum majlis aku sekeluarga dah ada kat Bukit Katil, Melaka. Mak ayah lagi awal dah sampai. Sebab majlis gunakan khidmat katering, nothing much to do. Aku pun sampai lewat, sampai terus tido. Hahaha, memang tak bermanfaat. Tapi dah makcik aku cakap siap-siap, dia suruh datang meriahkan majlis je. Tak payahlah nak rasa bersalah sangat kan. Sepupu lain yang sampai awal pun, malam tu berjalan je pun. 

Majlis pernikahan dan sanding dijalankan pada 1 hari yang sama. Nikah pagi, tengahari sanding. Disebabkan bangun dan bersiap agak lewat, tak sempatlah nak saksikan majlis nikah. Sekadar dengan dari luar je lah. Sambil-sambil posing di pelamin yang belum dirasmikan pengantin.

- lawa gerbang ni -

lawa sepupu aku. berseri-seri.

time ni entah mana sepupu yang lain. maka kami je lah yang bergambar.

ini adalah kegemaran aku. ekwan ngan Eisya pun tak pasal-pasal kena join sekali.

Selamat Pengantin Baru. Semoga berbahagia, dimurahkan rezeki. Selamat menjalani kehidupan berumahtangga. 

*ada tapai pulut sedap kat kenduri sepupu aku ni, geram je aku tengok adik aku makan berbungkus-bungkus. aku sekadar melepas kempunan je lah. issskk, hilang nikmat makan bila ada kencing manis ni. harap-harap lepas bersalin, hilanglah diabetes ni.

No comments:

Post a Comment