17 September 2014

Flamingo Hotel by The Beach

Aku kalau bab carik hotel, memang google je lah. Taip aje 'hotel pulau pinang' Melambak kuar, pepandailah pilih, siap dengan review lagi. Lagi-lagi sekarang ni ada macam-macam website yang dengan baik hati tolong compare kan harga. Memang sangat memudahkan kerja. Bagus. Akak memang suka. 

Aku jumpa hotel ni masa tengah belek-belek review pasal Copthrone, harga pun masih dalam range bajet. Expedia bagi harga paling murah. Kat Agoda, Booking.com semua RM250++ tAPI Expedia nyer harga RM 187 je. Apa lagi. Try lah klik. Macam menarik. Menepati segala kriteria yang diperlukan. Bilik Hillview pun apa kesah. Janji tak over budget. Maka, teruslah aku booking. Dan dengan yakin nya bayar RM 434 kat Expedia. Lepas je bayar aku terus Whatsapp Ekwan 'sila jangan cancel, kalau tak refund semula duit hotel' Kalau tetiba kena cancel memang nangis lah aku.

Sebelum pergi, puas aku belek segala gambar dan review. Semua macam okay. Dan aku berharap sangat semua itu indah bagai dikhabar. And Alhamdullilah, bila sampai tu..aku impress sangat. rasa sangat untung dapat bilik hotel selesa macam tu dengan harga RM 187 semalam. 


Deluxe Hillview. Ni gambar from website. Walaupun hillview, aku tetap boleh tengok laut dari balcony. 

ini gambar visitor. Cik Eisya dah rasmi dan kecahkan dulu, tak sempat ibu nak amik gambar setiap angle.

jadiklah nampak laut sipi-sipi. takdelah duduk kat balkoni nmpak dinding bilik orang. padan lah dengan rege.

Breakfast pun best. Pilihan makanan banyak. Memang puaslah. Swiming pool best. Nak ke laut pun boleh akses dari pool je. Tapi kitaorang tak pergi pun. Malas. Macam apa je kan.. boleh malas. Nasib Eisya tak beriya nak ke laut. Dia puas kot mandi kolam je.

nampak kolam, semua dia tak peduli dah

coffe house dia *ni gmbr website* merasalah bfaz kat tepi kolam renang. kalaulah dapat camtu setiap weekend..nikmatnya lah hidup

semua tak mandi lagi ni. hahaha..pinggan dlm gmbr tu, tuan blog yang punya. pinggan pertama, ke-2, ke-3 tak payah amik gambar. tgk gambar Elma ni, rasa macam 'ek eleh, tak mandi tapi beriya pakai headband' anak sape lah tu..

*tutup mata pun tetap nak upload sebab ni je gmbr yg ada*
ekwan makan, aku dukung Elma. bawak jalan-jalan tepi laut. itu perkara biasa. redho dah walau perut lapar beriya. stroller tu memang beli buat penuh rumah je kan dik kan..

Banyak je facilities dia. Gym ada. Ekwan siap manfaatkan. Gigih. Ada gak kid club, indoor playground untuk budak-budak. Tapi kena booking kalau nak guna. Ingatkan boleh main terjah je. So tak dapatlah masuk. Nasib Eisya tak beriya. Sebab tak berapa menarik, biasa-biasa je. Kalau lah ada slide bagai, mau dia merengek-rengek gak aku rasa.

Kesimpulannya, memang berbaloi dan kalau orang minta suggestion nak dok mana kalau gi Penang, silalah cuba Flamingo Hotel ni.

No comments:

Post a Comment