28 February 2013

Lion Dance

Walaupun agak macam ketinggalan dan patut abaikan aje entry ni, aku tetap rasa nak publish. Sebab rasa macam perlu diabadikan. Alah dayu, kata je lah kau takde modal lain dah nak update blog, citer basi pun kenalah publish..hahahahah. Sian aku weh, 2 minggu lepas opis blocked blog, terputus hubungan aku ngan blog. Tu yang nak update blog pun lemau. Kat rumah ada internet yang super pantas pun tak guna kalau masanya takde. 

Maka, sudikan lah layan je entry ni ye.

Kisah ini berlaku masa cuti CNY yang lepas. Punyalah dah lama kan. Tapi relevan lagi kot. Kan semalam baru Chap Goh Mei *apa entah kaitannya..*

Setiap kali balik Johor macam jadik kewajiban pulak menyinggah ke JPO ni. Kalau tak masa menghala ke JB, mesti sebelum pulang semula ke KL. Bukan ada nak membeli apa pun kadangnya. Saja nak jalan-jalan, tengok promosi apa yang ada. dan selalunya mesti terbeli punya. Dan selalunya Ekwan lah yang beriya nak ke JPO ni. Kedai paling favorite adalah Timberland dan Levi's. Sebab bagi dia kat KL 2 kedai ni tak pernah ada diskaun, kat JPO, less sampai 50% - 70%. Tu yang bila dah alang-alang balik JB, mesti dia ajak singgah. Dan sebagai bini yang mithali, aku layan kan aje. Sambil-sambil beli barang sendiri.

Kebetulan time kitaorg ke JPO tu ada lion dance show, dari jauh lagi anak aku dah kecoh 'bunyi apa tu abu??' Bila dah jawab 'bunyi gendang lion' Dia macam tak puas hati. Mesti dia pikir, sejak bila lion ada gendang. dan dia tanya lagi 'bunyi apa tu??' Dan demi memuaskan hati dia, bawak lah dia tengok lion dance tu walaupun hajat tak mahu lama-lama kat JPO tu. Dan anak aku dah naik seronok tengok lion besar melompat-lompat depan mata dia. Dapat pulak pegang kepala lion tu. Makin lah dia seronok, dan terpaksa lah hadap sampai habis. 

Dan inilah pertama kali aku tengok lion dance show depan mata kot. Aku pun terkesima sama kau. Kagum aku tengok dia boleh melompat tinggi-tinggi atas tiang tu sambil pakai custome lion tu. Mesti panas ya rabbi. Dah lah gap antara tiang tu jauh, risau je aku kalau diaorang terjatuh. Tapi memang tidaklah kan. Pakar dah derang ni. Eisya kusyuk tengok ok. Siap bila dah habis dia tak puas hati, tak nak berganjak. Sudahlah wahai anak, abah awak nak shopping ni.

memang kagumlah aku bila dengan selamba dia boleh lompat-lompat atara tiang ni

akak kagum dik

Tapi memang kagum lah aku dengan budak-budak yang duduk dalam custome tu. Memang kuat la kaki tangan korang. Akak tabik spring kat korang.



*mentang-mentang laki aku bawak kamera besar gabak, bukan main lion ni pandang kamera. sedangkan tokei JPO ada kat sebelah sana

1 comment: