22 August 2013

Alkisah Raya Ke-4 Kami

Peduli, biar pun macam dah tak releven nak citer, aku nak gak citer. Lagipun masih lagi dalam bulan Syawal kan, relevan gak lah lagi. Takdelah basi sangat. Maka, silalah sudi luangkan sedikit masa baca kisah di ahri raya ke-4 kami anak-beranak.

Raya ke-4 kami masih di JB. Misi beraya ke rumah sedara-mara masih diteruskan. Banyak lagi list sedara dan kawan-kawan untuk dikunjungi. Daya dengan tidak je. Maka, utamakan yang dekat-dekat je lah. Dulukan umah pakcik-pakcik sedara. Tu lagi afdal. Tengahari tu sepupu-sepupu aku datang rumah dulu. Makan tengahari siap-siap kat rumah mak aku dan terus ke rumah pakcik aku kat Pulai Indah. 

bersama adik-adik sepupu. akak suka kena kepit gini, terus nampak akak selim


dan marilah bergambar bersama. bukan selalu dapat berkumpul macam ni.

Rayanya 2 buah rumah je pun, tapi habis masa sehari. Biaslah, bila lama tak jumpa, banyak bebenor nak diborakkan. Semua nak update kisah masing-masing. Air dah habis berjag-jag, kuih dah refill 3,3 kali.. pun tak reti-reti nak balik. Hahaha..rumah sedara boleh lah. Kalau umah kawan-kawan, umah jiran memang kena jeling dah.

Ingatkan nak sambung beraya lagi, tapi ada orang nak datang umah mak aku. Balik lah dulu. Malam kang abru keluar semula. Tapi bila dah masuk rumah, memang liatlah nak keluar. Malam pun kebetulan sepupu aku nak datang, duduk je lah rumah tunggu orang datang.

hari ni tema kami merah oren. sebenarnya tak plan pun nak bertema bagai setiap hari. tapi tiap kali bila bersiap, secara tiba-tiba.. eh kita ada baju sama warna lah, jom lah sedondon.

1 comment:

  1. Yang gambar bawah tu cantik kalau ko frame kan. Ceria warna nye.

    ReplyDelete