29 April 2015

Eisya dan Elma Birthday Celebration

Aku nak cakap siap-siap, entry ni akan dipenuhi gambar, Sebab gambar yang diambil pada majlis adalah sebanyak 1000++ keping. Dan haruslah akak akan jadik tamak, semua akak nak upload. Yelah, citer hal birthday anak. Kenalah tulis dengan sepenuh jiwa dan raga. Akak draft entry ni berhari-hari okay. Okay, jom ikuti kisah seterusnya.

Last aku buatkan birthday party untuk Eisya masa dia umur 2 tahun. So aku terasa macam tahun ni wajib sangat aku buatkan party untuk dia. Doa dah sebut berkali-kali, tak sampai hati kalau tak tunaikan. Dan aku pilih adakan majlis meraikan ulang tahun Eisya sekali dengan Elma kat KFC, Dah alang-alang 2-2 lahir bulan 4 kan. Pastu beza 2 hari je pun birthdate 2 ketul tu. Memang sangat memudahkan urusan. Sekali sambut je. 

Plan asal nak buat kat KFC Extreme Park. Dekat sikit dengan rumah, Tapi lambat bayar deposit sebab konon busy sangat kat, terus full dah KFC tu. Party team KFC cadangkan aku buat jat KFC Bukit Jelutong, Setuju je lah. Dan terus aku gi bayar deposit weekend tu. Mula-mula ingat nak amik Pakej C, tapi bila dikira-kira bilangan tetamu yang aku nak jemput. Terus upgrade ke Pakej D. Alang-alang kan, dapat Face Painting dengan Magic Show sekali. Kali ni aku memang tak buat apa-apalah, aku design banner dengan bunting je. Busy sangat gayanya kan. 

Majlis berlangsung 19 April 2015. Pilih tarikh tengah-tengah antara birthdate Eisya dan Elma. Majlis start pukul 3pm, tapi dalam pukul 2pm aku dah sampai kat KFC Bukit Jelutong tu. Biasalah, kata tuan rumah, Kenalah sampai awal. Handphone lak boleh tertinggal kat kedai Ekwan, kelam-kelibut baru nak print bunting dengan banner petang tu. Last minute sangat..

Kek sedap yang jadik tumpuan kanak-kanak pada hari kejadian. Puas aku jadik mak guard jaga kek ni. Kek aku cerita lanjut di lain sesi.

Antara tetamu terawal yang tiba.

Mak Pengantin dan Pengantin Kecik.

Mak Bapak Pengantin. Dan Pengantin Tak Reti Senyum.

Pukul 3 je ramai yang dah sampai, sebab aku dah pesan kat semua suruh sampai awal. Yelah, KFC bagi 2 jam je pun untuk aku buat majlis ni. Tu yang pesan jangan lambat. Lagipun aku ingat game akan dibuat awal, tapi rupanya pukul 4.00pm baru party planner akan buat game. Alhamdullilah, ramai yang berkesempatan luangkan masa datang ke majlis harijadi Eisya dan Elma. Meriah majlis. Penuh tingkat 2 KFC Bukit Jelutong tu. Happening dengan budak-budak. Tengok budak-budak happy, ketawat, gelak-gelak.. Puas rasa. Eisya tu walau susah nak tengok dia senyum, malu dia kata.. Tapi akhirnya berlari-lari juga main kejar-kejar dalam KFC tu.

Gaya mak pengantin sangat

Bagi pengantin makan. Pengantin 5 tahun tu tak peduli sangat, pengantin baju hijau tu, siap aku kena marah lambat suap dia mashed potato.

Birthday girl kena conteng muka

Beratur hah masing-masing nak conteng muka. 

Bila ditanya 'Siapa nak hadiah?' Semua angkat tangan..Mak bapak pun angkat tangan sekali. Heboh jadiknya.


Muka kagum je tengok akakAin dari KFC Party Team buat magic trick

Dengan mak bapak skali kagum hah...

Eisya yang bila dah ramai-ramai, terus jadik segan

Buat bulatan besar adik-adik.. Siapa nak hadiah angkat tangan!!

Macam mak je yang happy terlebih.

Okay,confirm mak yang over..anak macam takde perasaan pun masa main game ni. mak yang terjerit-jerit..hahahah

Hiruk-pikuk masa main game. Lagi-lagi masa game carik harta karun. Berlari-lari budak-budak ni kejar akak KFC nak dapatkan hadiah. Mak bapak sama naik. Happening sungguh. Thanks kepada semua yang memeriahkan majlis. Korang memang terbaik. KFC aturkan 3 games. Dalam setengah jam lah semua. Pukul 4.30pm, cake cutting. Sementara Ain panggil mascot keluar. Aku tarik meja kek.. Terus kena kerumun. Budak biasalah, nampak kek.. Semua nak serbu.

Sabar anak..anak.. Sabar. Kejap ye.

Lambat pulak Chicky ni nak keluar.

Marilah kita bergambar dulu.

Elma tidur time ni. Dari masa main game dia tidur. Tengah bising-bising dia boleh terlentuk tidur. Maka, takdelah gambar Elma potong kek. Takpelah ye dik, nanti kemudian kita potong kek lagi ye. Tak pun, insyaAllah ada rezeki, tahun depan ibu buatkan birthday party lagi ye.

Yeay!!! Chicky ngan cousin dia dah sampai!!

Happy Birthday Eisya Elyssa!!

Photo taking session is begin!!

With Atok dan opah yang jauh-jauh datang dari Johor demi nak meraikan cuc-cucu kesayangan


Bukan senang nak suruh budak-budak ni bergambar. Ni pun separuh entah ke mana dah..

Jom makan kek.. Kesian tunggu lama kan.. Dari tadi dok pandang je kek tu

Goodies time!! dan berakhirlah majlis kami.


Thanks to coming!!!



Terima Kasih semua. 

Maaf, tak sempat nak bergambar dengan semua tetamu. Busy. Lepas tu lupa. Kebanyakan yang sempat bergambar ni pun sebab derang balik lambat, keadaan dah tenang sikit. Sempat lah terfikir 'Eh, jom amik gambar jom' Kalau balik awal, sorry.. Mak pengantin sibuk potong kek bagi tetamu merasa kek perantin.

And it's a wrap!! Ni tetamu yang paling last balik. Tolong tapau kek. Tolong mak aku kemas hadiah. 

Syukur sangat semuanya berjalan lancar dengan penuh meriah. Puas hati aku. Thanks kepada KFC Party Team yang tolong jayakan majlis aku. InsyaAllah ada rezeki boleh buat lagi. Senang keje aku buat birthday anak kat KFC ni. Tak payah risau hal makanan, tak cukup order je kat bawah. Tak payah pikir nak kemas lepas majlis. Tak perlu mengemas sebelum dengan selepas pun aku dengan Ekwan malam tu terlepek. Balik terus tidur. Rasa nak je cuti esok hari, nasib tak boleh.

Pasal KFC Party Pacakge akak citer lain kali lah ye. Boleh lah dijadikan panduan andai bercadang nak buat party anak kat KFC nanti.

Sebagai tuan rumah, aku tak mampu nak kata apa selain jutaan terima kasih. Sudi luangkan masa datang ke majlis pun aku dah berbesar hati sangat. Dengan hadiah yang cukup dijadikan stok mainan Eisya setahun, sampai tak muat kereta nak bawak balik, lagilah aku gembira. Gembira yang tak terkata. Thanks semua. Sekali lagi. Isskk, tak reti lah nak kata. Memang aku rasa happy sangat. Rasa bertuah ada kawan-kawan yang sangat sporting macam ni. Andai ada terkurang apa-apa, aku minta maaf. 

Okay, pengantin dah mengantuk dan kepenatan. Marilah kita pulang.

Jumpa lagi di majlis akan datang. Thanks semua. Again.

6 comments:

  1. Macam banyak pulak gambar aku terselit dalam gambar2 yang ko tempek kat blog ni. Hahaha. Nak minta kebenaran 1,2 keping gambar ye

    ReplyDelete
  2. yeayyyy... dayu, jgn lupa aksi kita yag belon meletup tu..haha

    again, tq dayu invite kami sefamily... anak2 aku dah tuntut ni nak pegi lagi...

    ReplyDelete
  3. Serius mmg fun sgt sgt lah party ko buat ni weh. Best gilaaaaa. Yang games atas tu aku yang beria main jugak hahahaha. X sedar candid :D

    Nanti kalau ade rezeki lebih jugak naklah buat kat kfc, simple tapi happening. Ko wasap aku bape total tetamu yang hadir. Kalau pakej D tu 50 dewasa kan.

    ReplyDelete
  4. terima kasih mak pak pengantin atas jemputan..best sgt besday party cha elma ni..happening!

    ReplyDelete
  5. Thanks Dayu sudi terima kami anak-beranak walaupun tak buat RSVP. Pastu mek Aisya manjang buat haru. huu

    ReplyDelete
  6. wahhhhh meriah!!! anak anak happy kita pun puas hati kan dayu

    ReplyDelete