11 May 2015

Mini Makeover

Ada anak kreatif macam ni lah. Habis dinding rumah dia jadik kan kertas melukis. Eh bukan melukis, menconteng ni namanya. Nak marah, macam tak patut. Ibu tengok je lah dengan hati yang disentap-sentap. Dari tahun lepas aku ajak Ekwan cat dinding rumah ni, tapi asyiklah tak termakbul permintaan aku. Yelah, nak mengecat rumah bukannya keje mudah. Renyah jugak. Dah lah barang penuh. Tu yang kekal gitu je dinding rumah aku. Comot. Sakitlah jugak mata ni memandang.

Lama dh nampak wallpaper ni jual kat MrDIY. Teringin gak nak mencuba, tapi tak cuba-cuba. Kawan-kawan pun 2,3 orang dah try. Seperti biasa, pengaruh rakan sebaya memang kuat. Aku pun terjebak, terus beli 5 gulung. Satu gulung tu 25cm x 55cm. RM8.50 segulung. Biar terlebih, jgn kurang. Nak gi membeli semula, bukannya rajin. Corak yang aku berkenan semua takde stok, ada 2,3 gulung je. Mana cukup. Nak tak nak, kenalah pilih yang banyak stok. Bunga pun bungalah... Bila dah lekatkan kat dinding, lawa je pun.

Beriya-iya aku dengan Ekwan menampal. Kena siapkan jugak, sementara Eisya dengan Elma takde kat rumah ni. Kalau tak, keje boleh siap sejam, terus jadik berjam-jam. Dan taraaaa!!! Inilah hasilnya. Seronok tengok dinding tu dah berubah rupa. Senonoh sikit dindig rumah aku. Lepas ni aku target nak lupuskan karya seni Eisya yang kat dalam bilik tu pulak.


Balik je dari sekolah petang tu, masuk je rumah dia terkesima 'Waahhh..lawanya ibu.. Sape buat ni ibu?' Beriya dia pegang dinding tu, pastu dia cakap 'Tak nampak dah yang Chacha lukis ibu
Memang itu pun tujuannya pun Eisya weh... Nak cover kerya seni teragung awak tu.

So, kepada sesiapa yang ada masalah sama macam aku. Anak-anak terlebih bakat seni, boleh lah melawat MrDIY berdekatan. Murah dan menyenangkan, nak mengecat rumah.. Alahaaii, tak cukup rajin kot. Aku paling malas bab nak mengalih barang. Wallpaper je sudah..

2 comments:

  1. jgn pasni chacha conteng wallpaper pulak ye...penat ibu babah tu menampal pon blom ilang lg

    ReplyDelete