22 May 2012

Kenduri Kawin Datang Lagi

2,3 minggu ni memang melambak kot terima undangan jemput makan nasik minyak. Musim orang kawin datang lagi!! Aku dulu pun kawin cuti sekolah hujung bulan 5 ni lah. Eh..maknanya nak menghampiri anniversary ke-3 lah ye. Wahhh!! Tak sangka.. Aicehh, tak sangka konon. Sedangkan dari 2 bulan lepas lagi kau dah menghitung hari anniversary, dengan hajat hati nak goda laki macam-macam hadiah anniversary (:

Tapi, tak kesah pun sebenarnya, dia ingat dah memadai *baik kan saya*

Anyway, sekarang ni kalau dapat jemputan  suruh gi meraikan pengantin, aku memang berbesar hati nak hadirkan diri. Kalau ada kesempatan masa dan wang ringgit, mesti nak pergi. Sama-sama kongsi hari bahagia kawan, besar maknanya tu. Lagipun, memenuhi jemputan orang tu kan harus. Maka, Sabtu lepas ke Dewan Gemilang, UKM lah kami 3 beranak. Kawan sekerja Ekwan jadik pengantin hari tu. Sampai pukul 3pm, majlis tamat pukul 4pm. Pengantin tengah sibuk jadik model majalah pengantin atas pelamin. Isilah perut dulu sebelum gi tegur pegantin sambil tunjuk muka 'weh, aku datang wedding kau ni' Nasib baik geng yang dah sampai awal rajin nak tunggu, temankan kami yang lewat ni. Nak buat camne, laki achik kena keje Sabtu tu.

Selamat Pengantin Baru buat Aniz dan Bairi. Semoga berbahagia hingga hujung nyawa. *ucapan standard untuk semua mempelai..apply to all (: *

Eisya dan 'boifren' tengah main joget-joget 

mak-mak pengantin junior *eh tetiba* -muka anak-anak kami serupa dgn kami kan-

gambar ramai-ramai dengan pengantin adalah wajib

Pelamin lawa, decoration kat pintu masuk lawa. Dulu aku kawin tak sempat nak fikir ni semua. Dapat yang wajib je pun dah syukur. Faktor kewangan juga merupakan penyebab utama *syukur*

pengantin lama *tak baper lama sangat lah, baru nak masuk 3 tahun* yang dah gemuk (: *ini ye* bersama budak kecik yang buat muka tak puas hati tak dibenarkan main kejar-kejar dengan 'boifren'

suka aku dengan idea background banner macam ni. *budak kecik kat tgh tu menjenguk boifren tgh lari-lari kat bawah, sambil dalam hati kecil berkata 'tak habis lagi ke 'abu' amik gambar ni?'

yelah..yelah, gi lah main kejar-kejar ngan boifren. tak puas lari-lari dalam dewan, nak sambung kat luar pulak ye korang berdua *uittt, pengantin laki 3 tahun, cover sikit perut tu*

'abu..abu..pat bu'
*iye..Eisya panggil aku 'abu' puas aku kata 'ibu lah Cha' tetap gak 'abu..abu'*

Hah, inilah dress Cha yang aku beli kat GM Klang, 3 helai RM100. Tapi aku beli sehelai je. Jadik lah RM40 sehelai. Kalau beli 6 pcs lagi murah. Design dah lah lawa-lawa. Sape nak gi GM Klang jangan lupa ajak aku eh, aku nak ikut sama menyibuk. Boleh dapat harga murah sikit. Tapi beli awak-awal, ginilah gayanya.. Konon nak pakai raya, tinggal harapan lah jawabnya. Lagi-lagi bila aku bukak almari carik baju nak sarung ke badan anak, harus mata aku pandang baju baru sesaje.

Takpe..takpe, nanti kita beli lagi. Design idaman hati bergantungan je kat GM Klang tu (:

*boring betul time nak gi wedding tapi takde stok baju baru. puaslah aku duduk depan almari pikir nak pakai baju mana. dengan badan yang makin lama makin mengembang, tak memberi kerjasama langsung

7 comments:

  1. x nampak gemuk mane pon ko dayu hehehe...ehhh aku nak sgt pegi gm klang tu...ntah bile dpt pegi ntah T_T

    ReplyDelete
  2. hihi dayu..elly aritu baru lepas rembat baju raya isya ngan rega borong.tp dpt 5 helai je la..baju tdo pun 3 helai je dpt.. hihi kedai baju budak depan kedai tudung tmpt elly amek stok tu..hihi nnt baju kurung dia pun beli situ je

    ReplyDelete
  3. hihi dayu..elly aritu baru lepas rembat baju raya isya ngan rega borong.tp dpt 5 helai je la..baju tdo pun 3 helai je dpt.. hihi kedai baju budak depan kedai tudung tmpt elly amek stok tu..hihi nnt baju kurung dia pun beli situ je

    ReplyDelete
  4. sama ja macam Faqihah.. panggil "abu"gak

    ReplyDelete
  5. sweet sgt bila 3beranak ni pkai baju sedondon kaler. sweetttttt

    ReplyDelete
  6. Fewitt.. Body akak mantap siot.. Agagag. Mne gemuk? Tang mana gemuk tu habaq mai sikit..

    ReplyDelete
  7. ehemmm.. macam cun jek 'benda' yg awak pegang color putih2 tu.. :p

    ReplyDelete