22 July 2013

Nikmat perut

Aku pulang ke Kuala Lumpur dengan berat badan yang bertambah semula. Begitu payah nak hilang selepas seminggu puasa, tapi dengan senang lenang je bertambah. Baru 2 hari kat kampung, dah gagal. Menyampah. Tapi waktu isi perut dengan segala jenis makanan tu tak pulak aku menyampah, sengih kegembiraan adalah. Perut mana tak gembira weh, bila segala benda yang otak dah pikir dan rancang nak makan berjaya dinikmati. Gembira tak terkata.

Sampai JB jam 3 petang dan Ekwan ajak singgah JPO. Pakcik tu memang wajib singgah JPO setiap kali balik JB. Hati dah tak menyabar nak gi bazaar Kg. Melayu ni. Tengok laki shopping pun dah tak keruan. Bila dia habis shopping terus 'jom yang, jom gi bazaar.. nak beli ABC, nak murtabak..nak...' Semua benda aku nak. Hahaha...Hati bukan main gembira bila tengok banyak gerai jual Nasi Ambang. Dan dengan tamaknya aku pun beli sebungkus, siap tambah lauk. Sebab tengok ayam sambal teringin, sambal paru teringin. Susah-susah order je semua. Sudahnya sampai ke sahur baru habis. 

Terasa-rasa lagi air khatira kat tekak ni wehh... minum sejag pun tak puas. Laki aku seperti biasa buat muka tak boleh terima hakikat apalah yang bini dia kemaruk sangat kat air tu. Aku lak pelik kenapa dia tak boleh jatuh cinta kat air tu.

Puasa kat kampung sendiri memang lain kan rasa dia. Dan tak sabar nak raya. Lagi 2 minggu. Memang rasa macam sangat cepat masa berlalu. 

Dan tiba-tiba rasa tak habis shopping lagi. Tiba-tiba rasa 'eh baju tu takde tudung lagi.. hhmm, baju nak match ngan baju Eisya yang tu takde.. nak match ngan ekwan takde...' Pompuan..selagi tak raya, selagi tu tak tenang. Dan mungkin tahun ni takde operasi kuih raya. Malas nak kecahkan dapur. Beli ngan orang pun tak banyak. Cukup untuk bawak balik kg sikit dan untuk sendiri kunyah depan tv. Beli kuih favorite je. Dan aku nak carik kerepek pisang ngan kerepek ubi pedas. Dah.. kalau banyak-banyak, sampai raya haji tak abis. Membazir je.

*operasi main benang dan jarum masih belum tamat.

No comments:

Post a Comment