25 September 2012

4 amazing years with amazing peoples

4 tahun bersama rakan-rakan sepejabat yang sangat AMAZING telah berakhir. Takde dah lagi rakan-rakan yang sangat memahami, yang sporting. Yang boleh buat gelak, yang selamba je boleh gaduh-gaduh. Gurau-gurau tapi keje tetap jalan. Seronok. Mana nak dapat colleagues yang sebgini rupa??

Baru seminggu, dah rindu.

Rindu suasana keje yang dulu. Dulu kalau bangun pagi, takde mood nak mandi semua. Walau macam terpaksa gi keje, bila sampai opis nampak muka kawan-kawan, semangat gak jadiknya. Ada gak semangat tiba-tiba nak bekerja sepanjang hari. Ada insan-insan ceria di sekeliling, hidup pun jadik bermakna. Aku sesungguhnya memang bersyukur. Selalu bernasib baik. Sentiasa dapat bekerja dengan orang yang best. Boss yang best. Baik dan tak banyak soal. Tenang ok hati nak bekerja.

Hampir 4 tahun dengan derang. Ya Allah, rasa macam sekejap, tapi nak dekat 4 tahun sebenarnya. Dari aku bujang, sampai dah ada anak sorang. Dari zaman aku berambut kerinting, sampai kini aku dah bertudung. Dari dulu aku tak berapa gemuk, sampai sekarang dah gemuk. Banyak sungguh transformasi hidup yang aku lalui bersama mereka. Sama lah kes ngan derang, dulu masing-masing bujang. Sekarang semua dah jadik laki orang, bini orang.

Kita jadik matang sama-sama. *huhuhu* Banyak kenangan bersama. Hal keje, hal luar keje. Terlalu banyak.

Bila akhirnya terpaksa terima hakikat akan berpisah. Tak kan lagi duduk semeja breakfast dengan mereka pagi-pagi, aku sedih. Bila masanya betul-betul tiba memang aku tak mampu nak tahan air mata. Dah lah memang achik ni berjiwa lembut, sensitif. Tengok benda sedih sikit, meleleh. Kalau dah memang berdepan dengan hal-hal dukacita, memang laju je lah air mata ni nak keluar. Tak boleh nak tahan, tak payah lah suruh aku berucap ke apa. Memang tak kan mampu. Aku mampu duduk dalam bilik  menangis sorang-sorang. Jangan ada yang datang pujuk, biarkan je. Kalau ada yang pujuk, makin teruk jadiknya.

Banyak pengalaman yang aku dapat sepanjang di Bahagian Keselamatan Jalan. Terlalu banyak. Terima kasih kepada semua yang sudi beri tunjuk ajar. Tak dapat aku nak membalasnya. Hanya Allah yang dapat membalas. Akan aku cuba manfaatkan ilmu yang diterima. Kalau termakan, terminum apa-apa dalam fridge tu maaflah ye. Kalau dah makan, lupa basuh atau saje buat-buat lupa pastu ada yang tolong basuhkan.. terima kasih, memang menantu pilihan sungguh. Terima kasih yang tak terhingga juga sebab tolong aku di masa-masa kecemasan, tolong pinjamkan aku duit nak beli makanan. Ye, aku selalu tertinggal purse, tak pun  purse ada tapi takde duit.

Ada hutang dengan Topek dan Seri, jangan risau dah gaji ni (:

Terima kasih kerana menjadi kawan-kawan yang sangat best, Sangat amazing, Susah kot nak jumpa kawan sekerja macam korang ni. Mana ada engineer buat video sengal macam kita. Dengan korang je aku pun terjebak jadik sengal terjoget-joget buat video. Tapi takpe, tu semua kenangan. Nanti bila dah tua, duduk-duduk borak lepas meeting mesti tergelak-gelak. Time tu staff kita mesti kata kita macam-macam, macam apa kita kata boss kita sekarang.

Kamu semua memang kawan yang hebat!! Jumpa di paintball Oktober ni.



5 comments:

  1. tukar tempat keje ke ayu?
    take care...all the best:0

    ReplyDelete
  2. Kau kena transfer ke apa Dayu? Untungnya dpt tmp keje best, colleagues yg best2, boss best! Aku je terkapai2 lagi. Heheh!

    ReplyDelete
  3. sama laa dayu..kengkawan ofis dina pun best..tu je lah pun yg buat tahan kat tempat sama 5 tahun. tp x larat lah jugak, pasal selain dari kengkawan, benda lain sume tak best!hahaha..maka, masa utk berhijrah lah..

    ReplyDelete
  4. all the best Dayu..kita keje gomen ni sbnrnya kan mmg ikut nasib dapat kat tempat yg best2 kan..hihihi

    ReplyDelete