24 March 2014

Sesi riadah Eisya

Lama dah tak bawak Eisya keluar. Sejak Ekwan bukak kedai ni, memang masa dia banyak habis kat kedai. Weekend pun kat kedai. Aku ngan Cha memang melanguk je lah kat rumah. Nak keluar berdua ngan dia je, ngan keadaan aku macam ni, Adeihhh, memang tidak lah. Kereta pun takde. Maka, duduklah rumah diam-diam. Bagus gak, banyak keje setel. Duit pun selamat. Tapi yelah, budak tu dah lah 5 hari memerap kat nursery. Time weekend kalau tak bawak berjalan, macam kesian je tengok dia menyepah rumah. 

So Ahad lepas aku gamble je lah keluar berdua dengan dia. Plan bawak dia ke indoor playground. Tempat yang aku yakin, aku boleh lepaskan dia main berjam-jam tanpa perlu pemantauan yang melampau. Budak dah besar, pandailah bawak diri. Ekwan dropped kitaorang kat Alam Sentral, Shah Alam dan dia ke kedai. Pandailah aku 2 beranak bawak diri, petang kang dia datang amik. Nak ikut dia ke kedai pun bosan gak, nak tolong buat keje, tak reti. Baiklah aku melilau 2 beranak.

Ekwan yang bagitau kat Alam Sentral ni ada indoor playground. Baru lagi. Harga pun tengah harga promosi. RM10 je seorang. Mainan pun oklah. Puas lah untuk budak-budak dan sangat berbaloi lah dengan harga RM10 tu. Tapi kalau lepas ni dia naik kan harga RM15/seorang pun berbaloi lagi.

Alah, lupa amik gambar sekitar playground tu. Biasalah, tak lama tak buat keje-keje rutin seorang blogger. Kalau dulu, segala genap sudut aku amik gambar.

budak yang gembira bukan main bila ibu bawak masuk indoor playground

dah besar beranilah main kat laluan jaring-jaring gini. kalau dulu, memang tidaklah dia masuk kawasan ni.

berhenti berehat sekejap. makan ice-cream, minum milo. botol air masak tu hiasan je. ibu yang tukang minum. dia minum sikit je.

Dari pukul 3, sampai 6 lebih ok dia kat sini. Tu pun kalau boleh tak nak balik. Lagi-lagi bila ada kawan bermain. Aku berjaya bawak dia keluar dari sini pun bila umpan ajak makan KFC dan time tu kawan dia gi toilet, kalau tak jangan haraplah. Bila kat KFC nampak benar penat dan lapar. Habis ayam 2 ketul dia makan. Tapi bila bawak main kat Dataran Shah Alam sementara tunggu Ekwan datang amik kitaorang, cergas semula. Adeih, manalah dapat tenaga budak ni. Ibu lak yang keletihan.

Dan paling aku geram, dah bermain seharian, suruh tidur punyalah susah. Aku ni dah tak menyabar nak naik katil, dia boleh lagi layan tengok kartun. Sudahnya pagi ni merengek-rengek nak gi school. Mengaruk sebab tak puas tidur lah tu.

Malam ni, pukul 9 tutup TV.


1 comment: