12 November 2015

Penatnya lah pindah rumah.

Penat. Arrghhh!! Pindah rumah memang memenatkan. Ni belum pindah sepenuhnya ni, baru pindah sikit-sikit. Angkut barang-barang ringan dulu. Tapi aku rasa tak boleh pindah sepenuhnya ni yang buat aku lagi penat. Penat sebab aku tak boleh kemas semua barang sekali gus. Nak kena asingkan yang masih nak guna, yang nak bawak untuk trip hujung bulan ni. Penat sungguh rasa. Dah lah kuarters yang bakal kami duduk tu besar sungguh, sampai sakit-sakit pinggang aku laki bini membasuh rumah. Aku basuh toilet master bedroom je pun dah sakit pinggang. Luckily mak ayah aku datang KL hujung minggu ni, bolehlah tolong tengok kan budak-budak sementara aku dengan Ekwan uruskan hal perpindahan ni.

Dah selamat di hantar ke rumah baru. Ni first trip ni.

sesi ke-3. selagi muat kereta kita sumbat.

Ni pun ada 2 toilet lagi tak basuh, kipas pun tak basuh lagi. Ada 9 kipas weh rumah tu. Tingkap pun banyak nak kena bersihkan. Huhuhu.. Surrender aku. Tak daya aku nak bersihkan. Ni dah buat secara berfasa pun rasa tak larat. Dan option terakhir aku adalah: Part-time Cleaner!! Ada kemudahan untuk membantu, manfaatkan. Keluar duit sikit takpe, asal tak seksa badan.

Di zaman, semua benda di hujung jari. semua setel dalam sekelip mata. Sekelip matalah sangat kan. Kat Facebook tu pun, asyiklah berlegar-legar je page part-time cleaner ni. Memang saja lah tu mengoda aku. Macam tahu-tahu je dia kan, aku memang dalam keadaan memerlukan helper membasuh rumah. Mula-mula macam gigihlah kan aku ni nak basuh sendiri rumah tu. Tapi akhirnya kena mengaku kalah, tak mampu aku nak buat sendiri. Dengan budak 2 ketul tu, camne nak panjat tangga nak basuh kipas semua. Dengan lantai hall nak kena basuh semula. Takpelah, marilah kita upah orang je buat.

Meh bantu akak basuh rumah akak!!

Dah booking. Tengah tunggu confirmation dari HandeeHelp. Akak amik pakej 5 jam terus. Takut budak tu tak larat nak siapkan semua task dalam masa 4 jam. Kalau dia siap awal, rezeki dia lah.

Harap-harap efisen lah servis HandeeHelp ni sebagaimana semua review. Kalau memang okay, bolehlah lepas-lepas ni upah derang je. Isskk, memang tak larat lah nak kemas rumah tu sendiri. Luas sangat. Huhuhu, rumah kecik susah, rumah besar sangat pun susah kau ni Dayu. Terus rasa nak beli Robotic Vaccum. Lepaskan, pandailah dia jalan vacuum satu rumah. Hehehe.. Kumpul duit. Investment yang sangat berbaloi tu.

Nanti lepas keje siap akak review eh..

2 comments: