23 July 2010

saya rindu anak saya

Hari ni hari Jumaat. Orang lain balun tido, aku blogging. Macam sgt tak memanfaatkan peluang yang ada. Nanti dalam kelas tersengguk-sengguk. Alah, tido tak tido sama je, lagi-lagi kalau kena speaker amatur, 10 min je lah aku fokus. Lepas tu melayang ke mana-mana.

Ohhh, sudah Jumaat. Sudah berjaya menempuh 8 hari yang agak terseksa ni. Bukan nak kata terseksa sebab induksi, tapi sebab terpaksa berjauhan ngan orang kesayangan. Semua kat sini dok menahan rindu. Tiap kali break, masing-masing ber 3G. 7 hari beb.. dan ada 7 hari lagi. Memang deraan batin sungguh. Harap-harap boleh lah jumpa Eisya Ahad ni. Abah nak dtg, amik stok susu yang dah semakin memenuhi peti ais kecik tu. Alhamdullilah, rezeki untuk Eisya. Ada dalam 100+ oz tu. Nanti minum puas-puas ye sayang..

sebahagian stok pengisian perut untuk tembam ibu

Eisya semakin kuat menyusu. Abah ngan Tok dah bagi 6oz pun tak cukup. Tahan setengah jam je. Pastu merengek mintak susu lagi. Ke susu formula tak berjaya mengenyangkan dia??Teringat kisah abah mencari susu di malam hari. Susu 400gm, Eisya balun 4 hari je. Macam tak percaya je. Ke memang bila umur dah 3 bulan, dia akan menyusu dengan lebih banyak??

kesayangan ibu!!

Baju-baju size newborn, sizr 0-3 bulan boleh bungkus, simpan elok-elok. Nanti kasik adik pakai. Adik?? Lambat lagi ye. Dan kalau adik pompuan boleh la, kalau lelaki.. ibu simpan lagi. Stok baju besar-besar smua abah dah kuarkan, sebab abah kata baju sedia ada dah sendat. Hah..amik ko.. nak kena shopping lagi lah jawabnya bila Eisya 4,5 bulan nanti. Tak silap tindakan ibu beli baju size besar-besar untuk Eisya pakai raya nanti.

*ibu nak mengepam

19 comments:

  1. wahh byk stok susu!! jeles laa..
    sian fahrin, bkn rezeki dia dpt susu bdn byk mcm tuh.. sob sob

    eisya makin galak sengih dia.. geram!!

    ReplyDelete
  2. pergh..bam2 nyer Eisya. jelesnya autie..Naurah, cepatlah bam2...tsk tsk

    ReplyDelete
  3. dayu ada mkn apa2 tak nk bg susu banyak?

    ReplyDelete
  4. erghh..Eisya makin tembam, berkat susu ibu lah ni. Tambah-tambah comel bila dia senyum mcm tu. Mesti lagi rindu Dayu kat Eisya. :)

    ReplyDelete
  5. xpe dayu..
    susu ibu yg terbaik..
    bg je selama mna eisya mahu..
    sbb dia x mkn solid food lg..
    nt dh start solid food..
    kurg sket mnomnya..
    tp gk gk kurg kdg2..haha

    ReplyDelete
  6. wow 100oz? fuhh mmg rezeki eisya la tu...slalu org cite 4 oz, 6oz...1st time dgr 100oz..kagum :)

    bertahan di sana ye dayu!

    ReplyDelete
  7. sedih lak baca ni..tabah la dayu ye..

    ReplyDelete
  8. Comelnya Eisya! Tersenyum2 kat depan PC ni tengok dia senyum macam tu.

    Eisya pakai kurung tak raya nanti? I nak pakaikan Myiesh kebaya nyonya dengan kasut tinggi keletak keletuk. Hahaha. :D

    ReplyDelete
  9. dayu...dlm 7hari awk dpt kumpul 100oz ebm??? mak aiii...syukur alhamdulillah mmg murah rezeki eisya kn? sehari awk dpt bape oz?? saba2 la ye...pkr plg ditakuti adalah berjauhan dgn anak kesygan kn?

    ReplyDelete
  10. comeynye eisya sengih camtu.
    tu lah..org ckp time2 nie baby mmg kuat menyusu.ti bila dah blh merangkak,aktif..kuranglah susunya
    tp...kysha dari dulu smpi skrg mmg tak menyusu banyak.
    nasib baik kysha ikut gen daddy dia.bambam.hehee

    ReplyDelete
  11. sesuai la dayu, prmintaan makin bnyk pengeluaran pun makin bnyk jugk la..makin comel dh eisya..

    ReplyDelete
  12. 100 oz tuh stok seminggu pam ke dayu? byknye..puas nnti eisya nyusu.

    sian ibu rindu eisya. sgt memahami..sabar ek sayu, sikittt jek lg..

    ReplyDelete
  13. alhamdullilah..rezeki eisya setelah terpaksa minum susu formula untuk seminggu
    sehari pam 3 kali je..
    pagi2 selalu bleh dpt 6-7 oz sebab malam tak pam, pastu siang selalu dpt 5oz, pastu maghrib dlm 4-5 oz lg. average dpt lah dlm 14 oz sehari..

    walaupun badan penat, alhamdullilah, hasil tak berkurang
    just byk kan minum air masak je

    ReplyDelete
  14. sabar ye dayu..jap lg je tu nk jumpa caca.. heheh, dah brape kg dah dak comel tu? jgn putus asa k, teruskan bg susu badan.. caiyok2

    ReplyDelete
  15. alor tomeinyer eisya tenyum cam tuu..aduhh lagii 7 hr..sabar yer dayu..sib baik alin nyer kursus induksi separate..8 hr n 5 hr..

    ReplyDelete
  16. Chomelll lah! Dah besar nampak lain. Cahiyokk teruskan breastfeed! Bleh langsing raye nanti!

    ReplyDelete
  17. alala sweetnya dia smile.geram geram geram

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah,banyak stok susu dayu tuk eisya...hoyeah....!!!tahun ni eisya dah sambut raya...

    ReplyDelete
  19. saya sedih lak baca entry nih.... tetiba...hehe... sebab dpt rasakan betapa susahnya usaha awk semata2 utk anak.... :)

    ReplyDelete