29 August 2013

Restoran Flavours, Bangsar

Sejak berpindah ke tempat keje baru ni, aku rasa hampir setiap bulan kot ada aktiviti makan-makan di luar bersama rakan sepejabat. Ada je agenda bagi membolehkan aktiviti tu dijalankan, selalunya atas sebab meraikan kakitangan yang bertukar. Selalunya akak PA tu yang akan uruskan, dan secara tak langsung kami-kami yang nak meraikan rakan bertukar ni terlibat lah sama dalam memilih lokasi untuk acara makan-makan tu.

Dan kali ni yang terpilih adalah Flavours Kitchen, Bangsar. Restoran milik Chef Riz. Recommended by another colleague. Dia dah pergi ceelbrate birthday dia kat sini, dia kata best. So marilah kita try.

Tempat best, cosy. Makanan pun sedap. Harga berpatutan. Standard cafe-cafe lain lah. Lagi-lagi kat Bangsar Village kan. Gitulah regenya. Tapi Alhamdullilah, tengahari tu lunch kami di taja oleh boss. Thank you boss. Semoga bos akan lebih dimurahkan rezeki, boleh belanja kami lagi. Menu dia pelbagai, ada pasta, ada steak, burger.. Menu ala tradisional pun ada. Ada beriyani, nasi campur pun ada. Dan yang menjadi pilihan aku adalah burger. Atas cadangan waiter dia, aku pilih burger yang diberi nama BLT.

BLT. Sedap tapi aku tak mampu makan bagi habis. banyak sangat. Harga tak silap dalam RM20.

teruja dengan menu pilihan yang dihidangkan atas papan potong daging 

bukan aku punya tapi terasa macam 'kenapa aku tak order yang ni???'

Kitaorang antara pelanggan awal yang sampai. Dalam pukul 11.30am dah tercegat depan kedai. Yelah sebab nak gi buat reservation sekali kan, kenalah datang awal. So sementara menunggu opismate lain sampai dan menunggu order tiba, duduklah borak-borak, amik-amik gambar. Dan tiba-tiba muncullah tokei kedai dengan beg gym beliau. Dia lalu dan senyum kat kitaorg. Wah, rasa macam bertuah pulak dapat personal touch dari Chef Riz sendiri.


terus request nak amik gambar dia. harus lah dia layan kan aje. berani tak layan

semua kekenyangan.

Makanan dia sedap, decoration pun menarik sampai rasa sayang nak makan. Tapi kalau dah makan, terus diam, concentrate sungguh. Hahaha.. lain kali boleh lah ajak Ekwan dinner kat sini. Sekali sekala kan, apa salahnya. Hhhmm, nanti kalau mak ayah datang pun boleh ajak makan sini. Bila lagi lah nak bagi mak ayah merasa makan tempat-tempat gini. Walau diaorang tak bape gemar anak dia berhabis makan tempat-tempat macam ni. 

Alah, sekali sekala kan.. self reward.. 

2 comments:

  1. nampak menarik.... kena try nih!!!!

    ReplyDelete
  2. dayu..aku suka setiap kali pakai alasan 'self reward' tuh..hehehehehe

    ReplyDelete