20 May 2011

beginilah

Kami tiada keluarga di KL ni. Ada pun abang Ekwan. Takde mak ayah yang boleh kami tumpangkan Eisya kalau kami mahu ke mana-mana. Tiada tempat nak tumpangkan Eisya andai kata dia tidak sihat dan keadaan dia tidak mengizinkan untuk dia ke nursery. Risau akan berjangkit kat budak-budak lain. Kalau aku selalu marah orang selamba je hantar anak tak sehat, sampai anak aku pun berjangkit. Tak kan la aku nak buat benda yang sama kan.

Nak tak nak aku kena amik cuti.

Syukur lah aku keje dalam persekitaran yang sangat memahami tuntutan dan tanggungjawab seorang ibu. Dikurnikan pula ketua yang memahami. Yang tidak mempersoalkan kekerapan aku yang tidak hadir bertugas. Alhamdullilah. Tapi biarpun persekitaran tidak merungut, adakalanya aku sendiri rasa tak sedap hati. Rasa sangat tak produktif. Rasa tak patut tak datang keje 3 hari berturut-turut.

Nak bergilir-gilir dengan Ekwan macam mustahil. Boss dia punya kerek macam orang takde anak. Dia boleh lah, bini tak keje. Anak sakit boleh la serah bulat-bulat kat bini.

Segeralah pulih Eisya. Ibu nak masuk opis Isnin ni.

*lagipun Ahad ni awak ada casting ngan TV3 (:

6 comments:

  1. same la kita..mmg xder kluarga.paling dekat kt kemaman..aih jauh jugk..kalau ade pape mmg kna amik cuti..

    ReplyDelete
  2. pengorbanan seorang ibu..ape nak buat..anak la segala-galanya..

    ReplyDelete
  3. Samela dayu. mak ayah jauh nak mintak jagakan sehari dua..

    ape2pun get well soon both of you..:)

    ReplyDelete
  4. xsehat lg ke cha,
    xpe, biasneye budak klu meragam ke plg lame 3hr je kan,
    mintak2 cha dah sehat sepenuhnye hr ni
    sbb esok ade casting yer..
    good luck cha !
    :)

    ReplyDelete
  5. kan?
    kat sini ada org2 yg buat muka kelat je bila kita cuti anak sakit ke.tau lah dia mak ada jaga anak
    so tak paham dgn org yg mak jauh.huhuu..

    ReplyDelete
  6. tak jugak dayu. my MIL kt ampang nun xleh jugak jaga anak I. tak larat

    ReplyDelete