16 May 2011

Penghias Hari

Buat masa sekarang.. gambar Cha masa kat birthday Qaseh adalah menghiasi desktop komputer aku. Dah seminggu gambar tu menghiasi skrin komputer.


Aku macam suka tengok ekspresi muka dia time ni. Macam sangat innocent, macam sangat baik. Sangat behave. Kelihatan macam budak yang sangat dengar kata. Gambar ni Jue yang tolong amik kan. Aku biasalah, kalau dah pegang pinggan isi makanan dalam mulut, anak aku jeling-jeling je dari jauh.

Gambar tu juga aku guna jadikkan profile picture kat FB sepanjang minggu lepas.

Hakikatnya Eisya tidaklah innocent sangat. Banyak jugak akal dia nak mengenakan ibu dan abah dia. Banyak kali juga dia buat perangai sampai aku naik fed-up malas dah nak melayan kerenah dia. Selalu juga dia merengek-rengek tak puas hati, entah apa dia nak.. Sekarang pulak dah pandai berguling-guling merajuk, tak hempas-hempas kaki je lagi.

Profile picture masa kini. Captured by Aunty Ena.

Tapi Eisya memang jenis kalau ramai orang, dia akan pandai bawak diri. Pandai bersosial. Peramah gayanya anak aku ni. Kalau ramai orang, ibu abah dia hilang dari pandang mata pun takpe, tapi ada masanya melilau gak buat muka cuak carik ibu. Dia kalau ada kawan, bermain sampai tak ingat tido. Muka nampak dah letih, tapi tetap gak nak main.

Kat rumah bosan kot dia, balik-balik ngadap ibu ngan abah. Ibu ngan abah lak, ada masa sibuk layan tv, main internet. Main la dia sorang-sorang, selongkar kotak mainan. Tu yang sekali sekala jumpa geng. main tak ingat dunia.

Sekarang dah pandai berebut mainan. Apa yang orang pegang, itulah yang dia nak.

*terima kasih sebab korang rajin captured gambar Eisya.

6 comments:

  1. Itu namanya Eisya nak mintak kawan kat rumah tu Ibu. Hehehehehe.

    ReplyDelete
  2. kid suka sangat gambar cha yang kat wallapaper tu..
    manisssssssssssssssss sangat..
    geram geram..!!!! <3<3

    ReplyDelete
  3. lama tak menjenguk blog kamu .....

    ReplyDelete
  4. peramah??? sama mcm ibu nya lah kan

    ReplyDelete
  5. hehe..kite suke capture gambar cha sbb dia budak baek =D

    ReplyDelete