30 May 2011

Pewaris Takhta

24.5.2011 yang lalu, kami warga SnB menyambut kedatangan ahli baru. Ahli kecil yang bakal memeriahkan dan meneruskan legacy ibu ayah *statement??* Iyelah, anak-anak lah pewaris kita kan. Biar takde tanah berhektar-hektar, cukp dengan anak 5,6 orang. Kaya dah. Anak la harta yang paling tak bernilai kan.

5,6 orang?? Aku 3,4 cukup dah kot *senyum*

Aku memang teruja nak melawat si kecil ni. Sebab masa abang dia dulu tak berkesempatan nak melawat masa newborn, jumpa2 dah mengiring, menyusur dah. Sebab dulu sama-sama dalam pantang kan (:

Aqeef Aufa Bin Mohd Rifanarizwan
*ni gmbr masa kat hospital, semalam tak amik gmbar pun sebab sibuk borak dan perhati Eisya yang seronok main kejar-kejar ngan Aleef.

Sekarang ni kalau gi melawat orang bersalin, tengok newborn baby ni. Macam ada satu perasaan seronok kegembiraan. Dapat berita orang pregnant pun rasa happy sungguh. Gembira dia lain macam. Suka...

Semalam bila cium, dukung Aqeff.. Rindu pulak rasanya nak ada bau baby dalam bilik (:

Eisya macam tak peduli, tak kesah dan tak jeles bila aku dukung baby lain. Dia buat tak tahu je. Masa aku layan Aleef baca buku pun dia buat tak hirau. Dia sibuk ke hulu-hilir, masuk dapur, ketuk meja. Buat hal dia. Paling tidak pun dia datang rebut buku yang Aleef tengah pegang. Agak pendengki dia tu. Tamak. Tak malu iye gak. Dah la pinjam mainan orang tapi nak buat macam harta sendiri.

Seronok tengok Eisya ngan Aleef main bersama semalam.

Bila aku tunjuk Aqeef kat Eisya, dia suka. Siap nak cium tapi aku yang tak bagi. Takut dia tak reti. Lagipun dia ada sikit batuk semalam. Dia duduk diam je tepi katil sambil tunjuk-tunjuk baby, pastu cakap apa entah 'bu.. bu..' Itu je yang aku paham.

Eisya nak adik ke Cha?? Nanti dulu la sayang, ibu tak puas gomol awak lagi.

*semalam dapat dengar Eisya panggil aku 'ibu' buat pertama kalinya dan itu je lah sekali. lepas tu bila suruh sebut lagi, 'bu' je lah yang keluar

9 comments:

  1. jommmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....hahahaha...=p

    ReplyDelete
  2. korang ni... jom.. jom
    kita tgk sape kelek anak kiri kanan dulu.. siapa la agkanya kan..
    yang anak dah nak masuk 2 taun tu, bleh la proceed...

    aku??

    nanti dulu lah

    ReplyDelete
  3. kekeke..
    rindu gak ni bau baby..
    siap sedia..
    cuma lum rezeki je lg..
    huhu...

    *entri baru Manjaku sale..

    ReplyDelete
  4. tulah kan mmg teringinn sgt nk tambah ank.tp bila mengenangkan yg sulung xpuas manja lg, kita hold dulu lah.tunggu smpai dia reti berdikari dulu yer

    ReplyDelete
  5. hai dayu!! tak sgka kan kecik je dunia blogging ni. pusing2 tetiba blh plak terjumpa kawan2. anyway, sy pun xbrp cam dayu. may be dayu kuar saya baru masuk keje kot :-) zila masih di sini, satu unit dgn saya :-)

    ReplyDelete
  6. jommm jugak. wakaka.:P

    weh, nama tu ade dalam senarai ai la. :) i like!

    ReplyDelete
  7. ok la cha bole rilek tgk dayu pgg baby lain. dani hari tu sempat pukk anak buah sebab dia jeles.

    ReplyDelete