16 May 2011

Hasil Titik Peluh

Dah hampir sebulan aku terima, tp sampai sekarang tak gi cash kan. Kalau tak, mesti esoknya aku dah gi cashkan cheque tu. Tapi kali ni aku macam malas, saja nak simpan lama skit. Sebab kat otak ni macam-macam nak buat dengan duit hasil memelihara blog.

Hasil tak banyak, tu yang banyak sangat fikir. Kalau hasil tuaian melambak-lambak, rileks je aku realisasikan segala keinginan.

giler kentang aku publish cek Nuffnang
banyak kali gak aku pikir, patut ke tak patut aku publish. tp publish je lah.

Ni hasil selama setahun geng, penat mengumpul. Tapi boleh lah dari takde langsung kan. Biarlah orang lain dapat banyak ni sebulan. Aku nak rasa banyak ni kena tunggu setahun.

Ekwan cakap kat Cha semalam 'cha, mintak ibu royalti. hasil tayang gambar Cha tu ibu dapat duit tu. suh ibu beli mainan baru' Gelak aku dengar. Tapi betul la apa dia kata tu. Sejak ada Eisya, topik utama di blog adalah Eisya. Citer pasal dia wajib ada. Lagi naya, setiap entry citer pasal dia. Jangan orang nai muak sudah.

Muak tak?? Jangan eh...

Tapi aku nak amik kesempatan ni nak ucapkan terima kasih kepada korang semua. Sebab masih sudi dan setia nak menyinggah kat blog aku ni. Masih rajin nak luangkan masa baca segala coretan aku ni yang adakalanya merapu je banyak. Tanpa korang semua, tak berjana lah pendapatan aku bersama Nuffnang ni. Takde gaji gitu. Dan terima kasih juga kepada Nuffnang, teruskan juga gigih keras dapatkan lebih banyak advertiser eh.. banyak skit iklan nak tempek kat blog kami (:

*takde org nak bagi duit pun aku tetap akan blogging. kira Nuffnang ni lebih kepada pembakar semangat. bila malas terus ingat 'tak jalan lah nuff aku gini gaya' terus sign in blog, create entry

18 comments:

  1. Cek kita belum dapat lagi.

    Huwarghh stress aku menunggu!!

    ReplyDelete
  2. bestnye!kte nye ciput je.nak beli teh tarik pun tak lepas haha

    ReplyDelete
  3. yeahh cha!minta royalti yg besh2 dari ibu ye ;)
    best gak kumpul setahun kan?sekali dapat...kedebuk!

    ReplyDelete
  4. eh ok sgt tu dayu. congrates :)

    ReplyDelete
  5. fuhh...berwap tgn nk pegang ratus2 tu nt..ihik...tahniah lah ye...rezeki Cha..:)

    *new entri Lemak, Manis & Harum

    ReplyDelete
  6. waa..kite 3 tahun ceceh rm50 pn tak lagi..mmg pemalas ni..;)
    rezeki anak ek..

    ReplyDelete
  7. takde la banyak mana
    setaun ni
    maknanya sebulan dalam rm50je
    nak bayar bil broadband pun tak lepas.

    ReplyDelete
  8. yess jgn putus asa..follow me back,hehe

    ReplyDelete
  9. dayu...leh ajar tak camne nak nak buh nuffnag kat each post and header tu...

    masyuk tu hehe

    ReplyDelete
  10. alahai, cane lah kite nak dapat camtu. nuff camtu je rupenye dari dulu...

    ReplyDelete