28 December 2012

Katun No Men

Eisya memang sangat suka mengajuk bunyi bintang. Dan sekarang sangat suka tiru aksi binatang. Paling suka, melompat-lompat macam 'frog' Tak kira tempat dia jadik 'frog' Sambil buat bunyi, melompat-lompat. Ada masa tak sanggup aku nak tunggu dia melompat. Lambat bebenor. 

budak jakun tengok apa entah. tak silap aku logo superman kot. 
'abu..katun no men' - dia panggil spiderman, superman, ultraman 'katun no men'


Hari tu lepak-lepak Pavillion dengan dia sementara tunggu Ekwan habis meeting. Hajat hati nak window shopping tapi jangan harap. Eisya jenis tak duduk diam. Masuk kedai aku belek baju, dia sibuk merayap celah-celah baju serata kedai. Tak tenang hati ibu dia ni, dah terjerit-jerit 'Eisya.. Eisya..mana awak?' Sebelum terjadi apa-apa kejadian cemas, baik aku lupakan je keinginan shopping aku walaupun mata dan hati dah bersatu berkenan kat satu baju.

Keluar kedai 'abu nengok.. ada frog' Dengan semangat dan bersungguh-sungguh dia cakap kat aku. Terus aku offer amik gambar dengan frog, tersengih-sengih dia.



Selama 3 jam aku dengan Eisya berlegar-legar tanpa tujuan, dia sangat baik. Selamat, kalau tak memang tak tenang la abah dia meeting. Elok je makan ayam kat KFC, bila dia start mengantuklah haru sikit. Mengagau aku carik baby room nak bancuh susu. Nasib babyroom kat Parkson ada sediakan air panas. Dan melepeklah aku kat Chatime sehingga Ekwan datang kutip kitaorg. Nasib baik dapat duduk kat sofa hempuk, Eisya nak baring pun senang.

Okay, lain kali kita boleh gi SCM berdua eh Cha.. 

No comments:

Post a Comment