19 October 2009

teringin nye saya

Tersangat inginkan kucing. Nak bela kucing kat rumah. Asal kucing lalu je,mesti jerit kat en ekwan 'yang, meow' dengan harapan dia akan berlari kejar kucing tu, tangkap kan untuk bini dia yang sedang sangat ketagih nak kan kucing ni.

Tapi dia hanya akan 'mana??' pastu dia kata 'ada mak dia lah, sian mak dia kita amik anak dia' Tapi tu lah pasal, asal berkenan je, mesti ada mak kucing tu skali. Aritu kat pasar borong pun mak dia ada sama. Harus laki aku tak kasik amik.

Wargghhh, dah lah ada 3 ekor yg sangat comel kat kedai runcit depan tu. Petang/malam bila balik lalu depan kedai tu tgk derang tengah syiook je lepak 3 beradik kat tangga tu. Nak je ajak laki aku gi tangkap sekor. Tapi haruslah dia malas nak layan. Dah lah dia tak kasik amik sbb mak kucing tu ada sekali ngan anak-anak dia.

Nak amik kucing kat kg, macam leceh lah pulak nak jaga persian. Tu yang nak kucing biasa je.

Ada sape2 nak sedekah kucing kat saya??

22 comments:

  1. puan dayu..

    haha.. xdpt nk tolong. sy xde kucing yang nk disedekahkan lh..

    ReplyDelete
  2. huuu same lah kite dayu.tiap kali ade kucing mengeowww sibuk ah dok terintai2 depan umah.ade skali tu ade kucing parsi jiran blkg dok ronda2 depan umah.aish rasa nak culik aje.tp kang kalo bela takot kucing tu xckp perhatian pulak.

    ReplyDelete
  3. kucing xelok utk org yg mengandung dayu..simpan ajer dlu keinginan dmi baby tercinta tu yer

    ReplyDelete
  4. eh, ada ea org mengidam nak kucing? salu tau orang mengidam makanan jerk

    ReplyDelete
  5. Dayu..
    Kat rumah yg kita baru beli tu kan…
    Org depan rumah kita tu bela kucing..
    Ada 3 ekor..wakkkkkk
    Gemok2 semuanya…geram tgk..
    Bila kita balik umah tu je…. Nnt 3-3 ekor kucing tu.. dok depan pintu…comel giler
    Tp x lama lepas tu mesti ada suara latar “nnt x boleh bela kucing eh”
    Wakkkkkkkk!!! Kejam suami ku

    ReplyDelete
  6. ye..ye tau
    kucign dans egala binatang yg berbulu adalah tidak elok untuk ibu mengandung
    huhuhu
    tapi ni kepingin sgt ni
    dah berbulan2 pendam rasa ni

    ReplyDelete
  7. waduh kamu ni dayu..kepngin nye yg bulu2 yer..

    nnti dh ade baby x elok tau ade kucing..bulu die tu boleh buat baby kene asma..

    ReplyDelete
  8. hehehe macam2 orang mengandung ni kan...eermm mesti bila tak dapat tu nak menangis kan dayu..tak pe..pelan2 cari kay...jgn jadi cam kawan elly...ngidam nak tgk KAPAL TERBANG TERHEMPAS

    ReplyDelete
  9. tak dapat den nak menolong...

    ko ambih je la kucing dari kampung ko tu.. mesti dah besar kan
    nanti ko update la pasal kucing kat johor tu..

    ReplyDelete
  10. dayu,...saya penah terbaca dlm satu magazine..tak ingat bila..tapi dia tulis tu,

    ...waktu ngandung tak elok bela kucing..

    nnt takut jejaskan kandungan..(bulu kucing tu)

    ReplyDelete
  11. ramai gak org bagitau
    kalau cakap kat mak pun harus dia kata tak payah
    tapi teringin sgt
    rasa mcm kosong lak umah tu
    berdua je ngan suami pun bosan gak adakalanya
    nak gak bergurau senda ngan makhluk lain

    ReplyDelete
  12. jgn la bela kucen dayu.kang baby lelah masok bulu dlm paru2 dia. beli je kucen mainan yg ada lampu nyala2 kat leher nya tu. kat psr mlm byk jual hehehe

    ReplyDelete
  13. dayu..lamenye roy x menerjah blog dayu..
    nak kucing erk..meh la,kt rumah roy ada banyak gak la kucing..
    roy x pandai sgt main n belai2 kucing ni..geli ngan bulunye..

    ReplyDelete
  14. dayu...jaga baby dululah. kucing kemudian pon takpe. baby comes 1st:)

    ReplyDelete
  15. alaahhh, smua org tak bagi bela kucing.. waaarggghh
    tapi teringin sgt lah
    alah, tak letak dia dalam umah
    main dia kejap2 je
    boleh???

    ReplyDelete
  16. peminat kucing rupanya kamu dayu

    ReplyDelete
  17. amy nih tak suka sangat dengan kucing. cuma bila bab bagi makan je, amy rajin. kesian...

    ReplyDelete
  18. dayu,
    saya tak suka kucing a.k.a takot kucing tapi saya selalu jumpa kucing & kucing selalu ikot saya..
    camne nak bagi dayu, pegang kucing pun takot. hehehe

    ReplyDelete
  19. dayu,
    saya tak suka kucing a.k.a takot kucing tapi saya selalu jumpa kucing & kucing selalu ikot saya..
    camne nak bagi dayu, pegang kucing pun takot. hehehe

    ReplyDelete
  20. oh..kucing sgt comel...dayu beli sangkar ltk dlm sangkr pon ok..kalau tkot die lari2...pujuk je husband dayu...hehehe

    ReplyDelete
  21. dayu,

    kat rumah mak mertua kita ade kucing.. 2 eko yg besar.. 2 eko yg baby.. comeiii..:D hehehe..

    ReplyDelete
  22. wwaarargghhh
    ramainya yang memiliki kucing
    kalau smua dekat
    mau aku ajak laki aku gi amik skrg gak..tp lokasi smua jauh2

    hhmm..takpe2, keinginan hati akan cuba dipenuhi

    *kucing sgt best main oohh, derang sgt manja

    ReplyDelete