21 December 2012

Essential Scarf

Aku mula terjebak dengan Essential Scarf dari Shawlvsnow ni lantaran daripada godaan yang diserap oleh rakan sepejuangan bershawl, tak lain dan tak bukan Puan Reen. Kemudian godaan makin menjadi kuat bila Puan Nurul juga menghasut 'try lah dayu, lawa-lawa kaler dia' Walaupun di kala itu aku kononnya tetap masih utuh dengan shawl RM10 aku. Shawl RM10 pun banyak gak kaler lawa-lawa macam essential scarf tu. Tapi disebabkan tak mampu bertahan dengan godaan yang datang bertubi-tubi, akhirnya aku order juga 2 helai essential scarf tu.

Yang geram, warna yang berkenan selalu je sold out. Nyampah. Terpaksa tunggu. Ingatkan hilang la rasa teringin tu. Tapi jangan harap, stok masuk je terus aku rembat.

Warna pertama yang aku beli adalah oren dengan coklat. Bila dapat aku agak frust jugakla sebab warna yang ditayang kat blog adalah tidak sama. Yang oren ni ok lagi, yang coklat tu mmg sangat lain. Frust sangat terus aku mengadu kat twitter Shawlvsnow ni. Aku emailkan juga aduan. Nasib baik dia respon dengan minta maaf. Aku tak berhasrat pun nak pulang balik sebab still boleh pakaikan cuma frust kaler dia tak sama. Maybe sebab lighting. Tapi seller-seller tudung kenalah hati-hati lah bab warna ni kan. Jangan sampai pelanggan rasa tertipu.

Tapi bila dah pakai berkali-kali, jatuh cinta akhirnya.

 
Koleksi Essential Scarf saya. Dan sehingga kini saya sangat menyayanginya

Essential scarf ni best sebab dia panjang, sangat sesuai lah untuk aku membelit-belit. Lagi best dia nipis tapi tak jarang. Maka tidaklah panas dan rasa rimas, selesa je pakai. Kain dia sangat lembut. Batch terbaru ni kaler pun cun sangat. Material pun macam lagi best dari yang dulu, lagi lembut. Terus rasa nak tempah lagi tapi macam tak patut lak sebab baru je beli 2 helai minggu lepas (yang kaler kelabu kat atas tu) Tapi kalau tak beli kang macam terbayang-bayang. Dah la ada warna yang mengidam sangat tu. 

Dah macam duta lak aku promote shawl ni, tapi memang best beb. Cuba dulu sehelai, nanti boleh sama-sama jadik kemaruk macam aku.

Harga RM28 sehelai. Memang mahal kalau nak dibandingkan dengan shawl RM10 kat Jalan TAR atau pasar tani, tapi kualiti memang berbeza. Macam aku yang sebelum ni selalu dan banyak shawl RM10, mostly tak tahan lama. Tapi essential scarf ni, kekerapan aku pakai adalah sangat tinggi. Alhamdullilah, masih elok. Basuh masuk mesin pun selamat, takde benang tertarik. Sesuailah dengan harga kan. Kalau mahal-mahal cepat jugak jahanam, baik tak payah kan.

*adakah aku patut isi borang tempahan tersebut??


7 comments:

  1. teringin nak pakai shawl tapi tak pandai:(

    ReplyDelete
  2. cantik!....shawl tu...
    dayu, cuba amek gambar belakang, nk tgk dh belit2 pendek aras mana...
    tq in advance :)

    *Klik Entri :|: Panduan Pilih PraSekolah I :|:

    ReplyDelete
  3. hihi isi je dayu..ape lagi..hihih

    p/s : sama jugak..teringin nak pakai shawl...tp muka jadi bulat mcm tembikai..hihihi

    ReplyDelete
  4. Wahahahah! Aku jugak yang kena ye!

    ReplyDelete
  5. Arghhhh aku pun terasa nak tambah koleksi yang ado. marilah kita sama2 mengumpul essential scarf

    ReplyDelete
  6. Ngk org pakai shawl cantik je...Ble aku pakai da mcm ape je..bulat semcm..tak kompiden lak...Tp teringin tu mmg Ada..cantik2 warna n corak shawl skang ni...

    ReplyDelete