27 December 2012

Pujaan Hati Eisya

Eisya lagi manja dengan Ekwan. Standard kot anak perempuan manja tergedik ngan abah. Eisya kalau merajuk atau marah kat aku memang dia gi melepek kat abah dia. Saje gi peluk gomol abah dia bagi aku jeles. Eleh.. tak heran lah. Peluk lah abah awak puas-puas, ibu tak kesah pun. Tapi kalau datang angin mengamuk tahap hali lintar dia, dua-dua dia tak layan.

Eisya memang anak yang manja lah.

terlentuk kat bahu abah

Kejadian macam dalam gambar di atas adalah kerap terjadi di dalam kereta. Petang-petang balik keje selalu je budak ni tiba-tiba gi landing kepala dia kat bahu abah. Lagi-lagi lepas kena marah dengan ibu sebab tak duduk diam, terlompat-lompat kat seat belakang. Nanti dia senyap-senyap datang duduk kat celah tu dan peluk abah dia. Aku hulur tangan nak amik dia pun dia tepis tangan aku sambil 'jangalah kacau chacha' Amboii sombong sungguh.

tersengih abah. seronok dia anak sayang dia lebih. kononnya... siap sound aku 'tu lah, awak selalu sangat marah-marah Cha tu dia sayang orang lebih'  uweekkss.. 

Tapi lately ni memang aku berusaha sehabis baik untuk tidak asyik memarahi Eisya, cuba sabar dan terus melayan kerenah dia. Dan iye, aku rasa aku dah buat silap. Silap besar. Aku silap sangat bila berkeras dengan Eisya selama ni. Sesungguhnya Eisya jadik lebih dengar kata, senang je patuh arahan aku bila aku berlembut dengan dia. Sorry baby.. Ibu akan lebih bertoleransi dengan awak. Tapi janganlah selalu sangat mencuba dan mecabar tahap kesabaran ibu.

siap tangan kat lengan abah yang tak tahan tu.

Tapi selalunya kejadian ni akan bertahan dalam tempoh 10-15minit. Bila ibu dia ni pura-pura bersedih anak tak nak peluk, buat-buat menangis nanti dia datang lah peluk 'abu' dia ni. Hahaha.. berebut kasih sayang anak. Agak tak senonoh di situ. Nasib baik laki aku tak kuar statement 'beranak lah lagi sorang, baru aci. awak sorang.. orang sorang'

Ok, next year.

Tapi Eisya macam tak sedia je lagi. Hahaha.. Serius beb, semalam masa adik aku datang bawak sepupu dia yang umur 5 bulan tu, dia buat tak nampak je budak tu. Suruh main sama pun dia buat tak layan. Tetap gak dengan youtube dia. Paling-paling pun dia bagi budak tu patung bear dia, tu pun aku yang beriya suruh. Kalau budak lain beriya duduk tepi baby, nak cium-cium, anak aku buat tak tahu je. Kalau tanya nak adik ke tak, lagi lah, siap marah lagi sambil jawab 'hanak!! hanak!!'

*adakah nanti akan berebut ekwan dengan Eisya?

8 comments:

  1. cha same macam qaseh...
    qaseh pon sgt2 rapat dan manje dgn epoi. sbb aku garang.garang yg amat sgt kot. aku mmg cepat je nak jerit klu qaseh wat pangai. sbb tu die syg epoi lebeh.
    tapi sejak pegnen aku mcm dah kurang nak marah2 sbb cian plak kat die...nnt ade adik nk kene kongsi plak mama n papa die ni...heh..

    ReplyDelete
  2. xabis2 lg abu dia, hehehe
    mika time bodek ngn sape2 pon dia buat cmtu,
    xde berat sbelah sbb 2-2 pon bekeng :p

    ReplyDelete
  3. Takpe babe, nnt dah keluar adik baru dia suka. Hehehe..

    ReplyDelete
  4. sebab anak orang kot.. cube adik dia sendiri mesti dia nak, entah2 tak nak lepas cam anak buah sue.. ye je dia kate dia lah baby, bile adik dia lahir nak pegang dukung kejap dia dah meraung dah dok panggil adik baby adik baby, macam la acik dia ni nak culik bawak lari..

    ReplyDelete
  5. haha/...lawakla dayu.. anak2 maria semua berebut naaak kt papa dia..okay di akui mama dia ni garang mcm singa..huwaa...

    eisya still panggil abu ke?

    ReplyDelete
  6. kena cepat2 bagi eisya adik..kang lambat2 maunya dia manja lebih2 plak....hehehe

    ReplyDelete