24 February 2015

Anak Abah Kenalah Layan Hobi Abah

Orang takde anak lelaki. Gini gaya lah. Nasib anak tu tak dibentuk jadik princess oleh ibu. Rajinlah dia melayan abah dia. Layankan je lah Cha. Nak buat camne, dah takde rezeki abah nak dapat anak lelaki. Kenalah awak yang melayan segala hobi dia ni.

dah serupa alien dah ibu tengok

bapak terengih sentil, anak cover cuak

Ekwan memang macam-macam keinginan dia. Lagi-lagi sejak jadik pokcik-pokcik ni. Dulu muda-muda gilerkan kereta. Pastu dah bosan kot, sebab dah tak seiring dengan usia. Kemudian berjinak-jinak pulak dengan aktiviti memacing ikan. Terus lengkap segala aksesori memancing dia. Dedikasi sungguh kat hobi baru. Sekarang ni ala-ala tersadai  dah batang joran dia tu. Tup.tup berangan nak beli motor besar lak. Selamba aku sound 'larat ke nak bawak, kaki tu sampai tak?' *balik minta maaf*

Ni tengah sibuk nak beli pajero, nak masuk hutan katanya. Siap macam-macam justifikasi dia bagi kat aku nak minta izin beli pajero. Adeiih, macam-macam. Alah, macam kalau aku kata tidak dia peduli, duit dia kan. Asal tak kacau monthly commitment kitaorang, aku rasa tak lama lagi muncul pajero sebijik ni. Tapi layan jugak kan kalau masuk camping dalam hutan. Okay, gi lah order pajero sebijik. Bulan depan bleh gi Hutan Belum.

3 comments:

  1. Salam,

    Sori spam kat sini. Ade soalan nak tanye Dayu. Tapi tak jumpe ur email address.

    Saya dah lame folo blog since bujang lagi. hee. Nak tanye, bole tak dayu tolong bagi tips macam mane Dayu update blog ni kan berserta dengan gambar. Ye la. Kalau dulu, biase saye snap gambar pakai camera. Pastu transfer ke pc. Then, baru la bole upload ke blog. Jauh perjalanannye tu. Ade tak cara paling senang??? Bole tolong share tips Dayu?

    Thank you :)

    ReplyDelete
  2. camping kat hutan? bestnya wehhh...kalo laki aku nk wat gitu laaaju je aku nk ngikut

    ReplyDelete
  3. kalau anak satu jantina gini la.. same goes to us.. masa kecik..dibelikan baju bola.. kasut bola.. seme bola.. lps tu bila dh besar.. dok memarah kata anak x pandai bergaya.. xmo pakai kurung xmo pakai dress.. kikiii.. redha je la...

    ReplyDelete