24 February 2015

Lawatan Wajib Setiap Kali Balik JB

Wajib sebab aku rasa tak pernah lagi yang kalau kitaorang balik JB tak singgah. Mesti singgah. Kalau tak singgah masa dari KL, mesti singgah masa dalam perjalanan pulang dari JB ke KL. Bukana da tujuan sangat tapi mesti Ekwan ajak singgah. Kadang aku dah kata tak payah, tahu-tahu eh..dia exit jugak ke exit Senai (U) tu. Kemaruk laki aku ni. Aku layankan je lah. Kalau dah menyinggah tu, ada je lah barang yang dibeli.

bapak segan nak teruja sorang-sorang. ajak lah anak selfie sama. Elma saje lah tu buat muka blur. sian abah dik, adik tak teman dia menyengih

Dan lawatan paling latest ke JPO adalah pada minggu lepas. Balik JB sebab mak aku buat kenduri doa selamat dan tahlil. Sempena ayah aku dengan adik aku yang dah sembuh dari operation bulan 12 aritu. Pastu sekali buat kenduri sebelum mak gi umrah. Dari KL lagi Ekwan dah kata 'nak singgah JPO yang?' Eleh, buat-buat tanya pulak. Kata je lah awak yang nak menyinggah. Kami anak-beranak follow je. Kebetulan masa lalu area JPO tu dah pukul 4 lebih. Tak lunch lagi, memang sesuai sangat lah gunapakai alasan berhenti makan untuk menyinggah ke JPO. Seronok pulak rasa pergi JPO time weekdays. Tenang je. Foodcourt pun lengang. Tak payah beratur-beratur nak masuk kedai.

beriya hah Elma senyum. senyum ketap bibir tak nampak gigi..Eisya..hhmm, bergambar adalah perkara paling dia menyampah kot sekarang ni.

Aku kalau gi JPO ni tidaklah semua butik aku masuk. Lagi-lagi yang memang di luar kemampuan tu, yang sampai kena beratur nak masuk. Idok ler. Jeling-jeling je dari luar. Sedar diri. Tu yang kadang malas nak menyinggah. Baik aku cuci mata kat shopping mall je. Lagi tinggi potensi nak bawak pulang koleksi baru, memenuhkan rumah. Tapi yelah, kalau ada sales, memang kaw-kaw weh.. Aku penah beli handbag Charles & Keith RM50++ je. Wedges RM19. Levis pun memang kebanyakannya less sampai RM100+ Berbaloi sangat lah membeli. Coach pun katanya yang design kat luar RM1000++ kat JPO boleh dapat RM800 je. Kalau memang ada budget nak membeli, memang sesuai lah ke JPO.

Alang-alang singgah JPO ni marilah menuntut janji. Orang tu dah janji nak belikan kita perfume. Meh lah bawa pulang sebotol. Peluang jangan dilepaskan. Harga memang jauh murah berbanding kat Sogo dan Parkson. Memang berbaloi lah. Lepas ni beli perfume kat JPO je lah jawabnya.

Thanks for the advanced birthday present Sayang.

1 comment: