12 January 2015

Dayu jadik minah rempit semula

Perubahan besar kami anak beranak 2015 ni. Anak-anak tukar sekolah. Aku dengan Ekwan pun menjadi mat dan minah rempit semula. Feeling macam zaman bercinta lah sangat kan..Sekarang kitaorang gi keje naik motor. Kereta simpan kat rumah. Bagi dia rehat. Kurang sikit mileage kereta tu. Kesian dia bekerja keras selama ni. 

Dulu-dulu rasa lapang je kalau duduk atas seat motor tu, rasa banyak je lagi space kat belakang. Sekarang muat-muat je. Nampak sangat dah melebar masing-masing. 

Sejuk owwwhhh naik motor pagi-pagi. Punyalah aku berlagak kan tak nak pakai jaket pagi tadi. Dah atas jalan baru meraba-raba nak seluk tangan dalam poket Ekwan. Merasalah terhentak-hentak langgar lubang. Barulah merasai sendiri keburukan lorong motorsikal kat federal highway tu. Memang sesuai sangat lah aku jadik minah rempit semula, menjiwai tajuk kajian yang aku propose untuk Master Degree aku nanti. Tapi seronok weh naik motor, 7.30am dari USJ..rileks je. Kul 8.05am dah sampai opis aku. Kalau naik kete, Petaling Jaya pun tak lepas lagi kot.

rosak shawl akak pepagi. tu pun pakai helmet macam apa je. datang ekwan dia tolak je bagi betul-betul masuk kepala aku..safety first kononnya. takpelah, sampai opis aku betulkan lah semula


Ekwan lah kesian, lama tak bawak motor kan.. Sampai je opis aku 'adeeihhh..penatlah yang bawak motor' Huhu, baru hari 1st dah kata penat. Tapi takpe..kang lama-lama okaylah tu. Dulu rileks je. Bawak motor berjam-jam pun steady je. Dan merasalah naik motor dalam hujan. Tapi ada baju hujan, apa ada hal. Dulu muda-muda lagi lah. Rileks je redah hujan. Tak demam pulak esoknya. Giler kental tubuh aku dulu-dulu. Sekarang? Merasalah selsema esoknya. 

*Cha pun dapat helmet sebab pagi-pagi Ekwan akan hantar dia ke tadika dengan motor dulu. 

No comments:

Post a Comment