29 December 2010

Cerita Bergambar Hari Ini

Ehh silap..silap, bukan cerita hari ni tapi semalam. Tapi sebab ibu dah draft entry ni semalam, tajuk patut 'Cerita Bergambar Hari Semalam'

Pagi ni pagi-pagi lagi ibu dah mandikan. Uiihh, nak ikut ibu gi opis lagi ke? Tapi ibu tak pakai baju keje pun.. Nak gi opis abah ke?? Tapi abah mana ada opis. Tak kesah la, asal tak payah gi school.

Ohh.. ibu bawak gi klinik. Macam lama je tak datang sini. Ramainya kawan-kawan. Jom main tarik-tarik baju orang, pegang-pegang muka orang. Dan tak lupa, senyum kat semua orang.

Apa punya lama lah duduk kat sini. Dah tido, bangun semula pun kat sini lagi. Akhirnya setelah 3 jam duduk kat klinik, ibu bawak gak saya keluar. Hari ni tak kena cucuk. Yes!! Perkembangan saya adalah normal. Tapi berat saya hanya 7.6kg. Ibu kata sebab saya sgt lasak kini. Asyik nak memanjat je. Tu yang badan segan-segan nak mengembang. Lagipun kan 2 minggu lepas saya cirit-birit.

Dan kemudian abah dtg dan saya tak tahu apa jadik selepas tu sebab saya balun tido je. Tahu-tahu bila bangun, tengah baring dalam stroller, ada ramai orang kat sekeliling. Pastu teman ibu ngan abah makan. Ibu bagi saya rasa skit nasi ngan air fresh oren. Uiihh sedap.. Pastu mana ntah ibu ngan abah bawak, tapi macam biasa je dtg sini.


uiihh, macam seronok je benda ni.

Eisya: abah, nak ni boleh??
abah: sorry Cha.. Cha takde lesen, mana bleh ada car

Frust gak lah bila ibu ngan abah tak angkat benda kaler merah tu masuk dalam trolley. Puas dah belek-belek, tekan hon, main lampu semua. Takpe, nanti dah besar, dah ada lesen mintak lagi kat abah. Kita tengok apa pulak dia kata nanti.

apa je yang ada dalam ni untuk saya?? smua ibu ngan abah punya je.

Eisya: dah la ibu, jom balik. ngantuk. nak tido *alasan sebab tak dapat toy baru*
ibu: Cha dah dapat buaya okay, abah belikan kat Ikea aritu. bulan depan lah toy baru
Eisya: yelah..yelah

** aku mmg suka upload gmbr anak besar-besar
** tempat kejadian pertama: Klinik Kesihatan Tanglin
tempat kejadian kedua: Mydin Hypermarket, USJ, Subang Jaya

19 comments:

  1. comelnya...Eisya...kalu hentak2 kaki mesti dapat kete tu!:p

    ReplyDelete
  2. cha!awak ni makin chomel la!!!
    hehehhe...suka la awak ye cha...awak nak car ekk..nnt besho ye syg!:_)

    ReplyDelete
  3. alaaa..comelnye cha tido....siap berdialog-dialog lagi tue..hehehhee

    ReplyDelete
  4. nasib baik cha tak ngamuk2 taknak kuar dari kete tu.kalu tak,jenuh lah ibu ayah nak usung kete tu.hihii

    ReplyDelete
  5. hahaha.. kelakar la entry kali ini..

    ReplyDelete
  6. kesian Cha takde lesen lagi. klu x dh dpt angkut kete merah dlm kereta abah & ibu. keh kehhh...

    Cha nmpk sgt behave. ker pandai berlakon mcm Naurah? =p ngeh ngehh

    ReplyDelete
  7. hhahahaha
    nak kecik lagi, tak pandai hentak-hentak kaki boleh la bawak dia masuk toys department ni
    kang dah pandai
    mengelak je...masuk2 trus gi bhgn sayur ayam je
    tmpat mainan adalah kawasan larangan

    hahahaha
    esiya juga adalah kuat berlakon
    hakikatnya, sgt lasak
    tak duduk diam
    ada je dia nak buat

    ReplyDelete
  8. Dayu nak tanya, ni kat mana? Tesco ke Carrefour? sebab tengok trolley warna biru..

    muat ekk Cha naik keta tu, ingatkan untuk budak setahun ke atas..cam best je klau beli..hehe

    ReplyDelete
  9. loh....berat cha 7.6kg je ke dayu?
    9bulan kan cha skang?
    emmm....aleef masa 9 bulan berat die 7.9kg...padahal masa lahir cha kuar lagi berat dr aleef kan?
    cian cha...kena bg extra ordinary punyer khasiat makanan la,keh.huuhuhu....
    ..
    org kata baby 9bln dh start leh mkn ikan..
    ko bg la ikan merah..byk khasiatnyer, ade DHA bagai...
    huhuuh...

    ReplyDelete
  10. gmbr besar lg best dayu. puas tgk. kekecik jenoh teropong. cha nmpk mcm org besar dh sekrg ni. hihi. geram geram !

    ReplyDelete
  11. hakhak comel gile ohh cha.. macam dia pulak yang taip entry neh.. ahahahahaha

    *x sabar nak kasik payin satu taska ngan cha! hehe

    ReplyDelete
  12. menariknyeee kereta merah itu. mydin usj erk. nak pi tgk ah nanti. haha.

    ReplyDelete
  13. ouh cian Cha tak dapat car. takpe nanti minta lagi kat Abah ok. good girl.

    ReplyDelete
  14. gitu je lah berat dia
    mungkin sebab dia sgt aktif skrg. tak reti duduk diam
    makan byk dah, susu pun banyak
    takpelah..ad dlm graf lagi
    sehat aktif, aku terima je lah

    kereta merah tu mahal siot
    beratus
    nanti lah, tggu dpt duit terpijak
    dpt lah kete budak Cha ni
    lagipun kaki dia mana smpai lagi nakt ekan

    ReplyDelete
  15. alahai sian cha xdpt kete tu,
    xpe sok2 blaja rerajin dgn duit sdiri beli kete lg bangga ibu & ayah awak ehh
    :)

    ReplyDelete
  16. Eisya ni sgt sweet oke! :) anak ibu la katakan....hehe

    ReplyDelete
  17. tomeinye eisya mase tido..suke tgk baby tidoo..tomei sgt

    ReplyDelete
  18. owhh cantiknya bulu mata kamu cha

    ReplyDelete