01 December 2010

#13 semua orang baik-baik

Bila idea macam takde, macam kehilangan topik untuk dihuraikan secara lanjut. Terus aku jeling list 30 Days quest kat tepi tu. Hahaha!! Aku dah kantoi berhari-hari. Kena tukar nama lah senarai tu. Bukan 'quest' lagi dah. Dia lebih berfungsi sebagai penyelamat di kala kehabisan idea. Sungguh bagus.. suka lak aku

Dah ke-13 rupanya.. okay lah tu

Day 13- A letter to someone who has hurt you recently.

Siapakah yang menyakiti saya kebelakangan ini?? Adakah??

Rasa macam takde lah. Semua dikeliling saya mcm sangat baik. Takde nak buat saya rasa marah, atau geram secara maksima sampai nak simpan dalam hati. Tapi setakat terusik sikit-sikit tu adalah. Bukan semua orang bleh paham apa yang kita nak. Tak semua sependapat dengan kita, setuju dengan pandangan dan sentiasa terima apa yang kita kata. Maka, kalau tersinggung sikit tu normal lah. Tapi tak la sampai nak mengarang surat, bagi peringatan.

Hidup bermasyarakat gini la style dia. Adat. Kalau takde semua ni suram gak hidup. Kalau storyline mendatar je, hambarlah jadiknya. Sama macam hidup, takde semua ni tak mencabarlah. Harus bosan hidup.

Kesimpulannya, aku dikelilingi oleh orang dan objek yang menghiburkan.

Nak dapat tu semua, aku pun kena lah jadik subjek yang menghiburkan juga. Hal remeh, jangan buat serius. Kalau terusik hati tu, usaha la pujuk dan rawat sebelum melarat.

*ok, aku rasa macam dah lari topik. baik stop segera sebelum lagi melalut

1 comment:

  1. hahahaha...
    setuju la sangat dgn kak dayu tu..

    kalau kak dayu merajuk..
    cepat-cepat tengok si debab eisya tu..
    gerenti punyalah akan terubat :)

    ReplyDelete