24 October 2008

Birthday Vito

Hari ni Vito genap setahun Vito bersama kami. Bawak kami ke hulu-hilir dengan rela.

Mahal tul hadiah si Vito ni. Sampai beribu. Tapi takpe lah kan, kata kesayangan hamba, segala keinginan mu ku turutkan.
Pagi2 pemilik bersama Vito telah call *aiyyaaa, kaco wa punya tido la lu*
'uncit, mana branch MAA terdekat?? org kat masjid jamek ni'

Dia ingat saya ni google ke hah?? Mmg lah maklumat di hujung jari. Tapi nak kena on V30 semua, isskkk..iskkk..malas nya saya tau, Tapi demi dia dan Vito, celik la biji mata ni.
So the nearest is at Level 4 KLCC, tak pun MidValley, tak pun kat Menara MAA Jalan Dewan Bahasa. Pilih la nak gi mana ye encik ekwan *saya nak tido*

si vito yg sentiasa menurut perintah

Dan tadi en ekwan call lagi 'insuran setel dah. semua rm1k. org minta diskaun. tinggal nak amik roadtax je kat bank'
Bleh eh mintak2 kurang?? Bagus..boleh guna peruntukan lebih itu untuk beli perfume *sudah abis ma yg lama*

So sekarang Vito dah dapat kebenaran untuk terus berlegar-legar di atas jalan raya tanpa sebarang rasa cuak kalau terserempak ngan pak polisi. Jom kita ronda!!!

Tapi sian Vito tau, asyik jalan je. Mileage dia dah melampau melebihi apa yg dijangka.
Baru setahun dah sampai 40k. Kalau ikut service schedule yg perodua bagi, patut taun ke-3 baru 40k. Ni tak sampai setahun dah 40k *kuat kan kami merayau*

Vito ni best..dia baik, selalu bawak saya jalan

Mana je lagi Vito ni tak sampai. Semua tempat dia dah gi. Utara, Selatan, Barat. Timur semua dia dah pergi. Jalan je keje dia tau.
*owwhhh, pasti jap lagi kamu mintak kasut baru kan vito kan*

vito, kamu suka saya ke dia ni yg bawak kamu??
saya lagi berhemah kan dari dia *tapi dia yg selalu mandikan kamu, saya tak pernah kan*
bawak kamu gi klinik tiap bulan pun dia jugak kan..
kalau kamu sayang dia lebih...saya redha je lah.
dia kan lebih caring kat kamu, saya tahu pergunakan kamu saja

-bengong..mcm la kete tu tahu luahan ko ni dayu oiiii-

9 comments:

  1. ~ setahun dah cecah 40k? nih mesti korang 2 suka jalan2 kan? amy sebab kes balik kelantan, so cam cepat jugak la dia naik. hehehe....

    adeh, bulan 4 tahun depan dah genap setahun. so, duit insurance nak kena pikir dari skang. :( ~

    ReplyDelete
  2. lah...slame ni sy ingt vito kaler puuutiiihh...

    ReplyDelete
  3. ko gi jln kemana bleh sampai 40k setahun? itu dah kena tkar timing belt 2 kali gah tuh...tayar pon mesti dah botak...

    ReplyDelete
  4. aku pun suka cakap ngan getz gak sblm kenal cik elly.hehe...tak sampai setahun dah lbh 40k gak geraknya sebab keje n jalan2 la.

    aku renew insurans n roadtax senang jek.aku buat loan ngan ambank, so, diorang ni sangat efisyen la kan, dia tlg renewkan semua dan siap antar lagi ke opisku roadtax tu.tinggal aku nak bayar je lg.siap dia suruh bayar 3 kali lagi tanpa faedah.hehe

    ReplyDelete
  5. amy: heheheh..terror kan kami berjalan samapi 40k dah..kami kan kuat merayau. ada je aktiviti berjalan perabis duit...

    aemi: apa buat kamu pikir vito kaler putih?? dia silver lah..

    bozzo: dah kena tukar timing belt ke?? tak penah pun tukar lagi, perodua servis tu tak suruh pun..kita ni dgr je lah arahan dia

    bebel: lahhh..nape macam senang..nape aku nyer dia tak offer gitu pun, aku loan ngan dia gak..ni pilih kasih namanya ni...
    nasib baik uncit tu yg kena ke hulu-hilir, kalu aku..aku terus majok ngan ambank...

    ReplyDelete
  6. setahun dah ekk...silver vito..masa mula2 nak beli myvi tu dah plan nak booked kaler silver, tapi ntah caner sampai kedainye leh tetuko request kaler puteh..hu hu

    ReplyDelete
  7. saya tade vito ker mito ker.

    sape lah nak jadik pemilik bersama saya ni.

    saya nak jugek vito!

    ReplyDelete
  8. nex year ko kasi ko ini nombor, cakap sama cik nisa.dia akan setelkan sekali dengan free gift.hehe...

    03-21673852

    ReplyDelete
  9. laa br setahun ke..then I ingat yur vito kaler itam tau..ihiks

    ReplyDelete