23 October 2008

Saya rindu sama Mereka

Baru saja bercakap dengan mak di telefon. Makcik pelamin mintak confrimkan tempahan.
Confirm kan saja lah mak, bagi je deposit. Tak jadik, kita lebur kan saja itu wang.
-malas mau pikir, hati tidak ke mood kawin skrg-

Mak cakap pasal binatang-binatang berbulu kesayangannya itu
*saya syg juga sama mereka*

masa mereka tgh mencuba menjahanam kan cadar saya
-masa ni derang 3 bulan..amat geram untuk di gomol-

muka innocent, konon baik la 2 ekor ni *takde maknanye*

Kini sudah besar mereka ini, sudah amat degil. Mak kata pantang dapat peluang keluar cage, berdesup dia lari ke hall depan
*jgn harap mak kasik korang kuar lah, intai2 je lah bawah pintu tu*

pagi raya, sebelum kitaorg makan, bagi depa ni makan dulu
muhibbah nye la family ni kan, anak beranak makan bersama

tengok si kiki tu, si tamak haloba. nak gak dia cuba2 nak rembat biskut dlm tupperware tu
makan kuat...berak pun kuat
time ni mak derang, Mimi tengah sarat mengandung kali ke-2

And here the sad part, berhajat nak pulang ke JB malam ni. Nak balik gomol2 the new born.
Tapi tadi mak kata, jangka hayat mereka hanya 4 hari.
Mereka telah selamat adik kebumikan.
-amat rugi okay..tu lah, mak plan nak jual the kittens, bdk2 tu ngajuk, mati terus-

tengok dia ni, bapak kucing yg gedik
-siap ko miki, aku balik ni, kita bergomolan berdua ye-

*apa lah khabar kura-kura 2 ekor yg diamanahkan ke adik tu, sudah besar agaknya*

13 comments:

  1. waaa..so0 cute and adorable yg klabu tuh..chomelllnyaa...mauk dipichit2...
    geramm!!Chhommell...omell!!


    ^-^
    fana skrg year 3. lagi 2 sem abis laa..hehe..can't wait.
    akak stay mane jee??hurm..ade ym??
    fana nak add laa..bleh??besh2..

    ReplyDelete
  2. aduh comei nye :( meh la jual kat kite seko.

    ReplyDelete
  3. Dayu....
    sgt comel la. Skrg fa tgh cari kucing ni. My lil sister sibuk nk bela kucing. Ada ke nk JUAL?????

    ReplyDelete
  4. miow.. miow miow miowwwww !!!

    auw auw auw..
    paham tak?

    ha ha lu pikir la sendiri :D

    ReplyDelete
  5. fana: amat pandai mereka itu menggoda kan dgn bulu kembang yg melemaskan itu
    nak ym, bleh je..judt add me *akak suka je*

    cemut: nak ke?? tapi 2nd batch dah merajuk terus mati, tak bleh lah nak niaga..takde benda nak jual dah

    effa: nak ke? mine takde lah. my uncle banyak. ni pun amik baka dari dia..dia lagi ada mcm2 kaler

    kak elly: sejak bila akak reti bhs kucing ni??

    ReplyDelete
  6. alamak.....sngt comel la kucing2 tuh...geram nengok..hehehehe...kucing parsi ke tu?

    ReplyDelete
  7. makk aiii...sangat comel binantang berbulu itu okeh...

    saya pon cam x de mood je nak kahwin skang..adeh!!!

    ReplyDelete
  8. salam..hi akak..cute kucing tu ek..
    hehe,btw nice blog..kalau free, akak tlg ltak link blog sy kat sini boleh? will do de same ya..thanks..keep in touch..daa

    ReplyDelete
  9. takde mood nak kawen?perg! rugi rugi...hehehe

    ReplyDelete
  10. dayu..
    salam kamu telah disampaikan kepada;

    1) cikgu asmadi; "weh, anak buah aku tuuh.. aku bawak main bola jaring... cakap ngan dia, dia dah lupa bapak ke??"

    2) puan fatimah; "pandai bahasa budak dayu tuuh.. saya kenal adik dia.. kawan2 ngan anak saya.. dah kawen kan dia??"

    hahahaha...
    cume cikgu mutalib tak jumpe lagi..
    amat payah nak jumpe dia kat pejabat la dayu...
    kalo ada time, datang la SMTTP..
    leh melawat cikgu2 kan??

    p/s : perasaan tak ada mood nak kawen tu biasa dialami... sampai tahap nak putus pon ada.. yang penting, tabahkan hati!! chayook dayu~!!

    ReplyDelete
  11. hani: ye kot parsi derang ni, tak pasti la baka derang pe

    mala: comel kan, cuma amat berharap akan ada yg berkaler putih, pasti akan lebih comel

    cikgu: baru 4 ekor,masih sikit ni,nk tmbah koleksi, baru syiok

    aizat: ok..ok,nanti saya bagi kunjungan balas k. dan akak akan link kan kamu, ngak jadik masalah itu

    bebel: skrg ni je aku mcm takde mood nak pikir, esok mood gatal aku dtg, mengedik la balik. ko ingat aku tak tau ke kawin tu best

    aishah: terima kasih sgt2. kamu berjaya buat saya tersenyum jap. teringat jap zaman2 kat smttp. owwhhh cikgu2 itu ingat sama saya lagi..sukanya!!!

    ReplyDelete