27 October 2008

Saya masak apa semalam??

Dari maghrib sampai ke pukul 9 lebih kita ni duduk kat dapur ngadap kuali, periuk semua tau.
Penat siot masak sorang-sorang. Patut lah dulu, mak selalu marah+membebel sikit2 kalau dia punyalah bersilat kat dapur, anak ngan laki dia punya la senang-lenang ngadap tv.

Baru kini ku tahu betapa penatnya duduk kat dapur tu...*encik ekwan, sila kamu rajin membantu saya di dapur nanti*

ini bukti saya mmg di dapur ye, bukan di sogo@jusco
-kejap je lah bleh lepas rambut bagai kat dapur, lepas 10min..jgn harap-

ni agenda pertama: rebus nasi impit, dan sanggar kelapa parut

mula lah menumis sehingga semerbak serumah bau nya
-terasa mcm malam raya lak-

dan kacau bagi rata

siap!! boleh makan.. sedap weehhh. bangga saya dapat masak sedap2 gini
*bukan saya kata, tapi housemate saya yg kata*

Jangan ingat keje saya di dapur telah selesai, ada satu lagi menu nak disediakan tau
*ohhhh gigihnya saya*

ini pula..*rajin nya kamu dayu*
nasib baik yang ni simple, kejap je lah ngadap dia

Dan akhirnya setelah abis kotor dinding dapur tu sebab tumisan pertama td yg merecik bagai kan apa *benci tau, merecik-recik kena tgn* Siap sudah masakan saya!! Boleh makan!!

Seperti biasa, segala masakan harus lah dihantar ke rumah En Izan. Nak makan sendiri mana abis, banyak ni hah. Dan kebetulan, bakal ibu mertua ku juga ada di sana *wink..wink*
*berani mati la bagi masakan yg pertama kali dicuba, amik resepi kat internet lak tu.. bagi kat mak mertua...semoga masakan itu menepati piawaian citarasa mak*



Cuba teka apa yang saya masak dgn penuh kegigihan itu???
Hint: Sila rujuk gambar di atas *heheheheh*

edited:
sesungguhnya saya masak serunding daging ye. untuk resepi, sila klik di sini

12 comments:

  1. ~ cam rendang daging jer. yg satu lagik tak baper nak sure plak.

    nih memang gigih rajin. nih rajin bersebab ker haper? hikhikhik... :P ~

    ReplyDelete
  2. er...rendang ke?macam serunding jek?hehe tekak ku terasa nak makan ketupat pulut ngan rendang ni.hehe

    ReplyDelete
  3. kak...
    meh hantar sket kat yonna rendang tu :p
    sedapnyeeeeee

    ReplyDelete
  4. helloooo!!!! dayu...lenkali anta la sini sket kalo dah masak tuh...jeles plak sha tgk makanan tuh:P

    ReplyDelete
  5. amy: bukan rendang tu, serunding daging tu. nmpak mcm rendang ke??
    ni mmg betul2 gigih rajin lah amy, tak bersebab, cuma nak mencuba je

    bebel: hehehehe, ko ngidam eh, gi mintak elly buat kan, mesti dia penuhi keinginan ko tu

    yonna: adooii dik oii, camne akak nak antar, dh nak abis pun

    sha: alahai..camne nak antar kat u sha, u kat ne pun i tak pasti..takpe2 next time

    ReplyDelete
  6. menu nya rendang daging, nasik impit, kuah kacang..betul tak?
    wahh nampak sedap la dayu

    ReplyDelete
  7. *tekan buzzer*

    kuah kacang dgn rendang daging?

    ReplyDelete
  8. heheh..rajin betul cik dayu ni memasak.;p nampak mcm sedap. mmg sedap ek dayu??sure la ek..boleh masak utk buat open house nih dayu.

    ReplyDelete
  9. terer gile ko Dayu..msk rendang daging ngan kuah kacang kan??huhuhu..mcm best jek..teringin plak..hahahha

    ReplyDelete
  10. mmg berani mati kasi kat mak metua!!!

    ReplyDelete
  11. warrrgghhh!!! nape smua teka rendang daging ni??
    nampak mcm rendang ke??
    itu SERUNDING lah kawan-kawan

    Sedap tau *saya puji diri sendiri*

    Mak mertua saya kata 'rajin ayu masak' -saya suka-

    sila jgn geli ye

    ReplyDelete
  12. klu tengok gambar rasanye mcm dah lulus.. tapi rasa nye tak tau la pulak... lulus ke?

    ReplyDelete