08 March 2010

bukan masalah besar pun sebenarnya *iyelah tu*

Perpisahan tu tak pernah mudah...

Sila lah setuju wahai semua, sebab takde siapa rasanya yang akan dengan senang dan berbesar hati nak berjauhan atau meninggalkan sesuatu, apakan lagi seseorang yang pastinya akan buat hati luluh. 24 jam rasa macam 240 jam.

Ada ke yang sanggup?? Pinjam hati kejap...

Biarlah terpaksa meninggalkan dia dan pergi bergembira melihat ikan berenang-renang di Pulau Manukan, memenuhi keinginan hati, belum tentu lagi sanggup nak lepaskan dia *walaupun dulu macam ada terniat sikit* Ini kan pulak gi duduk mendengar orang bercakap 8 jam sehari, sambil tersengguk-sengguk tahan mata terkatup... tak ke seakan membazir tu namanya.

Ohhh... biarpun masih lama lagi tempoh perpisahan tu akan berlaku.. aku dah terbayang, macamana lah nanti?? Bukan sehari..bukan seminggu.. 2 minggu kau. Ye, 2 minggu akan berjauhan dengan anak kesayangan. Yang pada waktu itu, mak dia baru je habis berpantang. Tak dapat tengok dan cium anak yang hanya baru sebulan dimanja, baru sebulan dibelai, digelek 24jam sehari. Baru sebulan dia buat mak dia tak boleh tido malam dengan tenang, mak dia dah nak tinggalkan dia ngan ayah dia. Gaya mana lah nanti laki aku... Yang sorang ni pun boleh buat hati tak tentu hala lah kalau nak ditinggalkan.

Giler lah, kalau ikut cuti bersalin aku pun belum habis lagi *rugi..rugi*

Isskkk..isskk... dah lah jauh kat Utara tu. Kalau dekat boleh lagi aku ngelat2 cabut lari balik ke, berlakon pura-pura tak sehat.. hahahahaah.. Mintak laki aku dtg ke, ni dah jauh kat sempadan malaysia tu, potensi dia nak menjenguk harus la sangat tipis. Ngan bawak anak kecik, seakan mustahil je aku rasa. Ada masa lagi nak keraskan hati, kasik beku macam ais. Kalau ada kuasa dan mampu serta sanggup. Dan berkebolehan.. Aku yang kememeh ni boleh ke jayakan usaha nak mengeras dan membekukan hati ni?? 2,3 hari boleh la kot, masuk hari ke-3, hari ke-4 meluatlah orang layan gelagat aku nanti.

Keraskan hati bukan langkah terbaik rasanya.. mari kita fikirkan jalan penyelesaian lain. Alah, bukan masalah pun sebenarnya. Mahu dengan tidak je sebenarnya.

17 comments:

  1. wuaah dayu terus kena outstation lepas bersalen nti ke?huhu....nak wat camne yang, keje ni periuk nasik..sabar ye...ni je mampu nak ckp..berat mata memandang berat lg bahu memikul. chaiyok :)

    ReplyDelete
  2. isk kesian baby dayu.. huwaa x suke dengar cmneh.. isk emo la pulakkk:(

    x dpt pelepasan ke dayu? anak kecek lg tuh? sian dia.. da la comel ecehh

    ReplyDelete
  3. erk....dayu kena p kusus kat utara ke pas pantang?ishhh....xpe,ade ms lagi...marilah kite mengangkat tgn dan berdoa moge xjadi...so,xpyh bjauhn...huhuhu....
    org xde perasaan je kot yg xsedih...

    ReplyDelete
  4. dayu, kena g kursus ker?wan pun sejak masuk JKR ni selalu kena tinggalkan anak ngan laki.nak buat camner?cuma ..just cadanganlah, bawaklah baby tu sekali..suh mak ker mak mertua ikut sekali tolong jaga baby tuh, bukan aper, sebab dia menyusu badan kan?..memang rasa sedey sangat kalau kena tinggal anak.

    ReplyDelete
  5. w/pun baru bbrp jam kita di tmpt keja pun dah rindu dayu

    ReplyDelete
  6. hmm kofius...ko kena g kursus aper dayu?da kena panggil g induksi ker?

    ReplyDelete
  7. ish ish masa cuti pantang? takleh tolak ke..kan ke masih tgh cuti tu...ayayai..

    ReplyDelete
  8. sejak disahkan mengandung, mmg tak buat keje luar pun lagi
    sebab kalau nak gi site, mmg keje lasak,maka saya diberi pengecualian, buat keje2 opis je..
    tak kuar buat keje2 site pun

    lpas bersalin nanti, mmg dah ebrsedia nak kuar balik, bosan gak asyik dok kat opis je.. tapi tak sangka seawal ni akan terpaksa berpisah ngan anak. awal2 dah terpaksa meninggalkan dia.

    Kena gi Induksi beb.. 2 minggu..

    alahaiii... boleh kot mintak tangguh. takpe lah demi anak kesayangan. tak sanggup lah nak tinggal dia awal2 gitu. macam mak jenis apa je nanti rasa...

    ReplyDelete
  9. dayu,induksi tahun ni ade smpai bulan 8..dayu mintak tukar ke bulan 8 laa..

    ReplyDelete
  10. dayu dpt induksi ker??
    huhuh yana dlu xder ank lg pun dh rase sebal semcm nk balik..hari2 hitung hari..gile bosan..
    ish dlm pantang pulak tu..kena jg diri baik2 la nnt dayu

    ReplyDelete
  11. ape kate suruh en.ekwan minta cuti 2 weeks. then..leh la teman u gi course sekaligus ala2 famili vacation. ahaks.

    dah.dah.jgn sesedey ea makcik. angkat tangan..doa bebanyak. mudah2an ada kelapangan dr DIA :)

    ReplyDelete
  12. rasanya mmg akan terpaksa mintak tukat jadual, mmg tak kan boleh la nak gi time tu.. giler jadiknya kang tak pasal-pasal je..
    kalau takat tinggal laki pun boleh biul jadiknya, inikan pulak nak tinggalkan budak kecik tu...

    ekwan cuti 2 minggu?? ohhh,kena buang keje trus agaknya. company jepun mana kasik cuti lama2..

    ReplyDelete
  13. 2minggu...induksi ker dayu?
    alahai sedihnyer jauh ngan baby...tp ape nak buat pengorbanan tuk baby...mane tau ade hikamh disebalik perpisahan selama 2mggu itu...
    tabahkan hatimu wahai dayu...

    ReplyDelete
  14. mengapa induksi tu perlu lama2 hah?? kenapa kena buat jauh2?? buat kat dewan mahfuz tu sudah..*ko sorang nak buat kat mahfuz dayu, org lain smua nak jalan2*

    waaargghhh!!!

    ReplyDelete
  15. owh kursus induksi...emm try buat rayuan la dayu.goodluck :)

    btol2 company jepun sgt kejam.hukhuk.susah beno nk bg cuti T___T (tak semena2.huhu)

    ReplyDelete