05 March 2010

kaki saya buat saya kecut perut

Kaki saya sedang membengkak dengan jayanya *baru terperasan*

Dan kaki ini berjaya buat aku takut. Dia punya bengkak bukan main-main punya. Mengembang sungguh-sungguh. Sampai jari kaki tu macam dah terperosok masuk dah. Buku lali pun tak nampak dah.. Ohhhh, saya risau ni. Takut kaki meletop..

Tapi sebelah je. Sebelah kiri. Sebelah kanan bengkak gak, tp sikit2 je lah.

Siyes aku gabra ni. Sebab selalu dia kembang sikit je. So seperti biasa, biarkan je. Buat selamba. Sebab nanti dia akan kempis balik. Tapi yang ni mcm tak reti nak surut je. Takpe, bagi dia masa bertenang sejam lagi. Kalau tak kembali normal gak... Nak buat apa pun aku tak tahu... Berdoa je jangan sampai kaki meletup sudah.

Nak berjalan gi bilik air pun macam takut. Takut nak berpijak atas kaki yang mengembang ni.

Hmm... kalau dibiarkan dia membengkak je jadik apa hah??

*ingat best ke keje ampuh2 kaki atas otak ni, tak selesa langsung. dah biasa bersila je atas kerusi ni.

15 comments:

  1. dayu, sapu la minyak panas urut2 kalo still bengkak.take care dear :)

    (i xmuat le dok bersila atas kerusi.kang patah la kusi ni.huhu T__T)

    ReplyDelete
  2. dayu,kaki sy pown bengkak jugak mcm awk,sampai dah xnmpk buku lali...awk sapula minyak panas sket...sket jer jangan banyak sangat...kalau xpown sapu jer minyak yuyi cap limau tue

    ReplyDelete
  3. sabar...sabar.....semua itu ditimpalkan pahala ke atas mu..insyaAllah.... :)

    ReplyDelete
  4. uishh... macam teruk je bunyi nya. kaki org pregnant memang ke bengkak2 ke? rendam2 dalam air panas ke? hehehe.. memandai je amy suggest. LOL...

    ReplyDelete
  5. alala..siannye dia...
    nad dulu pun mengembang di hujung2 tatkala cukup 9 bulan...mmg xselesa nak jalan...satu lagi xsuka bab kena tggikan kaki bile buat keje tuh...xselesa...sabar yer dayu...dugaan Allah...pengorbanan sebagai seorang ibu...

    ReplyDelete
  6. bengkak smpi mcm tu ke? jgn risau sgt ye dayu.bykkan rehat.

    ReplyDelete
  7. itu dah tanda2 dah tu nk dekat..take care k dayu.. i dah rasa mild contraction ni. doc check baby mcm nk kuar awal. tp takleh lg sbb still premature..

    ReplyDelete
  8. dayu...mmg mcm tu. yaya dulu pon sama dah dkt2 kaki jadi demok. hohoho.

    org selalu kata kena naikkan kaki ketika tido.letak bantal kt bwh dia.

    saye selalu rendam dgn air panas letak garam...syiokkkk...hehe

    ReplyDelete
  9. dayu....
    kalo xsurut jgk,blk ni rendam ngn air suam n tinggikan kaki.....
    mtk2 surut cepat...sdr baca da seram...

    ReplyDelete
  10. dayu,cuba letak bantal kat kaki time tdo.tinggikan kaki tu.
    ramai org kasi petua tu tuk bg kaki tak bengkak.

    ReplyDelete
  11. sebelum nak byk org pesan..tinggikan kaki smua, time tido..time kata opis, tp degil..
    sebab sebelum ni mcm tak tragis gini, sikit2 je..pastu cepat je surut..ni dah kembang giler ni..
    sendiri tgk takut..

    hah?? petanda?? isskk, jgn lah..baru je nak masuk 33 weeks ni..awal sgt ni..tak mahu lah anak saya lahir premature

    ReplyDelete
  12. tu mknanya kepala bb berat seblah kiri <--doc ckp..:D

    ReplyDelete
  13. waa seramnye mcm tuh.. reen x rse lg.. rekahan2 pon blom rse lg.. mintak2 tanak la.. ehehe

    da dkat nk bsalin kot? :D

    ReplyDelete
  14. ramai yg kata, ni tanda2 dah nak bersalin...wahhh..kami suami isteri trus jadik takut...
    tak sedia lagi..beg nk gi spital tak kemas lagi..ok..ptg ni akan buat segera *hahahaha..nk gak tggu ptg*

    ReplyDelete
  15. hehe..lg petanda yg dayu skrg di trimester ke3..hmm xlama lg dayu akan jd mummy n get ready ya!!

    ReplyDelete