27 June 2009

saya dalam dilema

Semalam bila tengah carik-carik baju nak pakai nak keluar jalan-jalan ngan suami, terasa mcm 'eh, nape baju ni mcm sempit dah ni??' Ohhhh, kain telah mengecut, ke lemak-lemak di badan semakin bertambah *nanges*

Sudah menjangkakan kejadian tersebut sebenarnya. Mesti lah dah boleh agak kalau tiap2 malam makan nasik asyik bertambah. Mestilah makin kembang badan ni jadiknya. Tapi tu lah. Tak kan nak tgk je en suami tu makan dengan riang ria. Dah lah kita yang bertungkus lumus masak kan.. Ohhh, harus la aku makan sama. Dia tambah nasik, harus la bini dia hulur pinggan sama. Lagipun kalau tak menambah, nanti lauk + nasi tu abis. Tak baik tau membazir *ternak lemak byk2 takpe*

Atas keprihatinan sang suami, dia kata 'kita kurangkan nasi la yang, masak satu pot je' Tapi bila cuba, macam tak cukup la pulak. Dah tak pasal-pasal malam2 telan daging burger la, hotdog lah. Maka.. sama je lah dtgnya kan...

biar tembam pun, kalau dah gi kenduri kawin, harus makan dengan bersungguh-sungguh
Selamat Pengantin Baru Falin & Suami. Semoga terus kekal bahagia bersama!!!

kami pun penganti baru gak tau.. see.. inai dijari pun masih ada lagi tau..


hati teringin gak nak bergambar ngan 'optimus prime' ni, tapi nak amik sorang2 macam malu.. maka, kita heret lah anak sedara.. nmpak mcm derang yang nak bergambar kan *hahahahah*

abang ipar saya kata 'alah yu, tak yah diet2, nanti buncit gak' Hhuhu.. kata semangat ni..tapi suami saya kata 'org kurus ngan org buncit pregnant nampak la beza dia' Huhuhu...alah, buncit tak buncit setiap ari cukup gak 3 meals kita isi perut ni sayang weh...

19 comments:

  1. takpa dayu..
    biar berisi badan yang penting sehat..
    awak dah ada org jaga..
    hati pun senang.. tu yang kain2 baju semua tuh nampak mengecut..
    bkn silap awak. hehe

    ReplyDelete
  2. fenomena biasa
    gemuk lps kawen
    makin gemuk lps beranak hehehe

    itu tanda nya senang hati lalallaa

    ReplyDelete
  3. seronok masak,sbb ade org nk mkn.. masak dgn penoh kaseh sayang,tu yg sedap sampai bertambah tuuu :D

    ReplyDelete
  4. hee..biasa dayu.. namanye pon senang hati..ok la naik skit..
    nnt kurus sgt ade lak yg ckp elok kan..
    tp nengok gmbar, still maintain je..

    ReplyDelete
  5. em biasala hati gembira..hehhe..

    ReplyDelete
  6. takpelah muncet sikit dayu
    bahagia....hehehee...

    ReplyDelete
  7. uhuhu..jd berisi ek pas kawen...

    ReplyDelete
  8. takpe??? mana boleh takpe
    bahaya oohh kalau diteruskan..
    boleh mengundang bencana
    nanti laki carik lain...
    dah lah dia tu kecik molek je
    ada org ingat kita ni jalan ngan adik lak, bukan ngan suami sendiri

    ReplyDelete
  9. u're not alone. kite pon sama ah. bila duduk rasa perot berlipat 2x ganda! padahal belom genap sebulan kawen T_____T

    ReplyDelete
  10. Dayu kalau awak punye lah risau, kite ni lagi lah risau mana nak kempiskan badan yang tak pernah kempis2 pun...
    Sekarang ni paksa rela hubby utk puasa je every isnin khamis..Paksa tak kire..
    Tapi..time bukak puasa cara pemakanan pun lagi meriah kan..
    Dah tu cam ne nak buat ni..Huwawaawa..

    ReplyDelete
  11. haha.. ala cikin tgk dayu cm maintain jer..:) ujung minggu ajak la hubby g jog ke.. main badminton ke.. skipping ke.. jln2 tawaf 5 kali keliling mall pun kire senaman kan.. hohoh..:P:P

    ReplyDelete
  12. ko tengok wayang kat mane nie siap ada 'optimus prime' ... jeles jeles

    ReplyDelete
  13. tak nampak buncit pun. nanti kan dah nak masuk bulan posa. time tuh diet lah secara sihat. kot2 leh turunkan balik kg tuh. ;)

    ReplyDelete
  14. rasanya berat naik pas kawin ni biasa je berlaku..kakak sy baru kawin bulan 12, skang ni makin bam2 dah bdn dia..sampai org opis dia kate 'bahagia sgt ke?:)'...

    ReplyDelete
  15. Kita lagi risau..nak nikah, tapi skrg berat makin bertambah..takut baju nikah sendat jek..hiks

    ReplyDelete
  16. waa...sy mau optimus prime itu jugak

    ReplyDelete
  17. normal la...tahun pertama perkahwinan...timabang berat manjang naik je..

    kalo kurus cekeding kang luar biasa plak dayu...hehe

    ReplyDelete