12 February 2011

Menghitung masa: Sabtu bertukar Ahad

Mesti skrang geng-geng hari Sabtu dah puas berseronok di Splash Park. Takpe, esok giliran kami pula. Pasukan ke-2 menyerbu Splash Park. Mesti nanti management dia tiba-tiba terfikir 'wah, dapat sambutan sungguh splash park minggu ni' Yelah, berduyun-duyun orang datang bawak anak mandi manda kan..

Eh, bleh bawak makanan tak erk?? Kalau bleh, aku bawak nugget je lah :)

Dan semangat punya pasal, beriya aku ajak Ekwan gi beli bikini untuk Cha. Nak menepati konsep punya pasal. Cha mana ada bikini sebelum ni. Maka, ke Mydin la kami anak beranak. Beli yang murah-murah sahaja. Nanti nak gi island hopping, kita beli lain. Dan sangat tak sangka dapat jumpa Jue. Tak terduga.

Cha pelik tgk ibu apsal la tersengih-sengih

tapi layan gak ibu mengedik ngan kamera. anak ibu katakan

Masa kat escalator kitaorang dah pandang-pandang dah, aku tengok Jue. Jue tengok aku. Aku memang dah yakin dah yang tu blogger tapi otak aku macam lembab skit petang tadi, tak dapat nak ingat siapakah itu. Maka, tak mahu salah orang. Aku buat tak tau je. Sorry ye Jue, jangan la ingat aku menyombong lak. Tapi takut salah orang. Sorry ye..

Dan akhirnya, Jue yang datang tegur aku. Aku yang masih blur, masih tak dapat nak kenal pasti dia. Bila dia kata ' dayu kan??' aku yang blur membalas 'a'ah, ini Ana eh??' Ana mana entah aku pikirkan tadi, aku memang kelam kabut lah tadi. Nasib baik Jue tak terasa hati aku tak kenal dia. Terus dia jawab 'Jue lah' Isskkk.. tak bermanfaat tul aku ni kan, boleh lak tak cam Jue. Jue datang Mydin beli tikar. Dia kan gi Splash Park hari ni (Sabtu). Sempat lah aku belek-belek Aleef. Tapi dah gabra punya pasal. Langsung tak ingat nak bersalam, laga pipi apa lagi. Amik gambar?? Lupa sungguh...

Takpe..takpe. Lain kali kita laga satu badan eh Jue.. :)

Aku jadik tak sabar pulak nak tunggu esok. Tak sabar nak jumpa bloggers mommas sekalian. Eh, sape ada DSLR bawak lah eh... bleh aku tumpang bergambar lagi :) Aku datang berdua je ngan Eisya. Ekwan ada company event la pulak. Maka, berusaha la aku melayan anak secara sendirian, kali pertama ni. Korang hulurkan lah bantuan eh nanti.

Aku bawak tikar sekeping *sekeping ke?? hancur bahasa melayu aku.

12 comments:

  1. hihihii..

    dayu..kite ni mmg beriya iya la.

    sha pun cari swimming sut qaish..kerana mu splash park.

    selama ni pakai swimming pants jer..

    alamak..tergoda la qaish nengok cha..khikhikhi

    aip...tutup mata anak dara org tu..
    :)

    ReplyDelete
  2. upss.. salah nama.. ke nak tegur ana tu...=p

    ReplyDelete
  3. ptg td ujan lebat ya amat kan..so camne korang? sempat berteduh tak? km sabtu smlm pon kena ujan gak sket. cepat upload pic ahad punya.xsabar mau tgk barisan gadis2 & teruna2 genit berbaju mandi..owww seksi u

    ReplyDelete
  4. Sila update cepat ye puan. Kami di Johor menanti penuh sabar.

    ReplyDelete
  5. haha.. tak sangka ekk accidentally terjumpa di Mydin kan.. wat a small blogger world.. ekeke~.. tu lah kan tak sempat nak shake2 hand laga2 pipi.. **tp jue sempat cubit pipi Cha.. next time kalo ade gath lagik.. senang kan sbb kite dah saling berkenalan..dari 1st gath tingin nak jumpe dayu N cha.. akhirnya.. terjumpa di Mydin jugak kita.. ahaha..~

    ReplyDelete
  6. gigih jue beli tikar kat mydin. last2 x sempat nk gune sgt pn. sbbnye sebok melayan anak nk mandi. xde mase nk duduk2 u....adehhh..

    dayu n eisha nie yg dlm my wish list blogger yg sgt mahu di jumpai. =)

    ohh..x sabo nk tgk entry gath org ahad =p

    ReplyDelete
  7. hye ayu,

    suka baca blog awak sebelum ni just silent reader jerk.......:)

    ReplyDelete
  8. hye dayu,

    love ur blog.....best...echa pun comel......:) sebelum ni silent reader jer kat sini....:)

    ReplyDelete
  9. wah bestnye..saya malu2 unta la nk join gether2 ni,sbb saya x salu sgt kan update blog..kompom2 la org x kenal saya..uh sedihnye huhuhuhu

    ReplyDelete