15 February 2011

Splash Park Vol 2: 13 Februari 2011 - Penat tapi Puas Hati

*tetiba macam tak reti nak start dr mana

Aku tetap mahu meneruskan hajat ke Splash Park seperti mana yang dirancang 3 minggu lepas. Tak mahu sampai kempunan, kang tiba-tiba mengigau kang. Buat susah orang je.. Maka, bila pada awalnya macam nak tangguh. Aku tetap nak bawak Cha ke Splash Park. Sekali bila dah hebahkan tentang ketidakmampuan aku menahan keinginan, ramai lak yang sama-sama nak teruskan niat nak berjimba ni. Dan akhirnya sesi menyerbu Splash Park dibahagi 2 sesi. Sabtu dan Ahad, pilih lah hari mengikut kesesuaian masa anda.

Kenalah flexible demi kepuasan maksima. Tak gitu??

Aku pilih Ahad walaupun aku terpaksa pergi ber-2 je ngan Cha tanpa Ekwan. Percubaan pertama keluar berdua je ngan dia. Tapi Ekwan tetap kena hantar aku ke The Mines sebab aku masih belum berani nak drive berdua je ngan dia. Gi Mydin pun tak pernah berdua, inikan pulak nak gi jauh-jauh gini. Jangan amik risiko. Jangan rosak kan mood bergembira ni. Maka seawal jam 1 kami dah keluar rumah sebab tak nak lewat lagi. Kata ketua ari Ahad, mana bleh lambat. Siap hebahkan kat FB, maklumkan keawalan aku. On the way, Sha sms kata dia dah sampai, tengah lunch kat Mc'D. Ada yang dah sampai rupanya. Makin semangat aku jadiknya, tak sabar nak sampai Splash Park.

Sampai je The Mines trus naik Level 5, trus ke Splash Park.

Masuk-masuk je trus nampak Mar. Dengan ini, diisytiharkan Mar adalah orang pertama sampai ke tempat kejadian. Terus salam dan laga-laga pipi ngan dia. Pastu Reen sms kata dia dah sampai tapi ada tragedi yang terjadi. Biarlah tuan punya badan yang bercerita ye. Kalau aku citer mcm tak best lak. Feel dia tak sama :). Sementara husband Mar gi menghulurkan bantuan. Aku dan Mar beramah mesra di belakang playground. sampai bila Sha sampai dia tak nampak aku. Hahaha.. dah situ je redup.. tempat lain panas. Playmat tu pun panas semacam, dah la kena bukak kasut..

Qaseh elok je tersenyum kat Cha. Cha lak mood belum datang, tu yang ketat je muka

si muka ketat

Bila Sha dah bentang tikar dia, duduk la secara berjemaah kitaorang. Pastu Jiha lak sampai. Dan bertambah la kawasan untuk kami duduk. Tikar Jiha sangat comel. Semua berkenan. Sambil menunngu yang lain sampai. Berborak la kami anak beranak. Biarpun baru pertama kali bertemu, bertentang mata kami sungguh mesra. Sampai mak Sha tak percaya yang ini adalah pertemuan pertama kami. Gelagat anak-anak juga sungguh mencuit hati. Ohhh, anak dara ku sungguh lasak. Dia mana ada kesah dia duduk atas jari orang ke.. Dah lah buat harta orang macam hak milik dia. Belon Qaseh kat tangan dia je. Pelampung Aqeef pun dia rasmi dulu. Penat la ayah orang tu isi angin, dia yang masuk dulu.

meh kita amik gambar dulu.

pegang belon orang sambil duduk dalam pelampung orang

Tak reti duduk diam dia, sedangkan ngantuk. Tapi selagi dia tak mengaruk, tak meragam, cukup dah. Tak la nanti ibu ni serik nak keluar berdua je ngan dia.

ibu sayang Cha. baik je anak ibu, tak buat perangai pun.
tahu eh abah takde nak tolong ibu layan awak

Kemudian Ana pulak muncul, dari jauh aku dah teriak 'Dani!!' Tambah lagi geng berborak. Dan anak-anak naik syiok, kawan makin ramai. Pastu Elly lak dtg. Maka, cukuplah peserta hari ini. Reen je tak nampak muka lagi. Tengah isi perut. Sian member, kelaparan.

mak-mak beramak mesra. love this moment!! kita mcm kawan lama yang dah betahun tak jumpa, sedangkan inilah pertama kali berjumpa

Seperti perjumpaan-perjumpaan sebelum ni, masing-masing sungguh mesra. Memamg segan, malu pun ada. Tapi bila dah ada depan mata, macam lupa tu semua. Dan yang paling aku suka, kesanggupan ayah-ayah. Sporting sungguh. Bini masing-masing sibuk borak-borak, gelak bersuka ria, derang gak tolong amik gambar. Gambar yang melambak-lambak ni, kalau takde derang, memang tak wujud la. Tapi bila dah selesai, baru teringat takde pun gambar derang. Takpe. Lain kali tak kan dilupakan.

Eh, terima kasih la capture gambar aku ngan Cha, baik sungguh korang. Macam paham-paham je aku ketiadaan jurugambar.


Aku paling suka aktiviti dalam pool. Lagi-lagi ngan gelagat Aqeef. Ohh Aqeef sgt cool. Macho sungguh. Tu blum tgk Qaish. Aktif sungguh. Biarpun penat layan Cha main air, aku suka. Puas hati dapat gembirakan dia. Suka betul dia. Ikut dia tak nak naik lagi. Tapi ibu dia yang dah tak larat nak bertatih dalam air tu. Letak dalam pelampung tak reti lak dia jalan sendiri. Tapi anak-anak kita memang mencuri perhatian kan. Bila derang masuk je dalam pool, terus budak-budak besar kerumun. Elok-elok seluar aku basah sikit je, terus sampai ke atas basahnya tempias air. Ohhh.. Blogger Babies memang memikat!! Siap nak tolong tolak kan pelampung lagi.

Qaish Haikal

Eisya Elyssa

Qaseh Nur Azzalea

Aqeef Danial

Muhammad Dani Emir

Putry Elly Marrisya

Muhammad Fahrin
x
Gambar banyak sungguh. Aku longgok kan je lah ye.





Alhamdullilah, rezeki kita kan. Hari cerah je sampai acara kita selesai. Tak hujan. Pastu elok je bleh bentang tikar. Takde lak guard datang tak kasik bukak tikar. Aku bawak tikar sebenarnya, tapi sebab stroller Cha dah penuh, pastu takut tak bleh bukak. Terus simpan dalam bonet kete. Sorry lah ye. Kalau tak luas sikit tempat kita nak melepak.

Tapi Splash Park panas sungguh kan.. bahang. Budak-budak pun berpeluh je. Nasib baik masing-masing sporting.

2 jam setengah kat Splash Park macam tak memadai. Rasa sekejap je kan. Takpe, lain kali kita buat gathering 3 hari 2 malam. Baru puas. Silap-silap ada yang muak. Hahaha.. Aku memang. Impian tinggi mengunung. Tetapi, sesungguhnya sesi semalam adalah sungguh menyeronokkan. Biarpun ada yang last minit tak dapat datang, takpe. Lain kali sentiasa ada. Dan aku percaya, semua ni tak kan berjaya direalisasikan tanpa komitmen kita kan. Korang memang sporting. Aku paling tak bleh lupa time kita mak-mak ni terpekik-pekik ala-ala pom-pom girl nak suruh anak-anak tengok kamera punya pasal. Semua orang tengok kita tau... patut ada sorang capture aksi kita tu. Mau masing-masing tergelak tgk aksi terlampau sendiri.

upacara wajib sebelum majlis penutup

Semoga gathering akan datang akan lebih meriah, lebih ramai. Kalau lah event Spalsh Park yang terbahagi 2 ni dapat digabungkan aku dapat bayangkan kecoh mana Splash Park tu. Mesti bingit dengan suara kita je. Terus aku excited dengan gathering BESAR PUNYA nanti. Tunggu reda Splash Park ni, aku buatlah pengumuman ye. Ni tengah syiok tengok gambar anak berbikini je, tak mahu potong mood sendiri. Next week aku hebahkan.

Tapi kalau dah tak sabar gi tanya ketua menteri. Keputusan muktamad belum dicapai, ni baru perancangan awal. Kami belum bersidang sepenuhnya.. bersidang dalam sms je :)

Aku akhiri entry yang panjang lebar dan padat dengan gambar ni dengan sekeping lagi gambar. Ini dia anak dara saya yang bakal berusia 10 bulan lagi 4 hari. Ni kira eksklusif ni, ingat senang nak dapat tengok dia bertuala gini.

** 2 hari aku draft entry ni tau. naik juling aku pilih gambar, combine gambar. carik link.. tapi demi sebuah entry berkualiti lah kononnya untuk kamu semua, aku buat juga

15 comments:

  1. Syabas dayu. Entry ni na bg A++. Puas ati bc. Sr0n0k mcm na pn ada hr tu. Huhu

    ReplyDelete
  2. huhu.. ana punye draft tak tersiap2 lagi ni.. uwaa...

    busy bersilat ngan dani..=p

    ReplyDelete
  3. tgk gmbr pun tahu hangat betul gath ni..next gath dgr2nya kt genting yer..harap2 la blh join

    ReplyDelete
  4. entry aku jugak tak timbul2...heheh

    ReplyDelete
  5. ya allah ya tuhanku, kurniakanlah peluang walau sedikit utk ku bertemu dgn mereka2 ni T___T

    Sedihnye tk dpt jmpa korang. Blame Abah Nia.

    ReplyDelete
  6. memang entry terbaik la..berbaloi penat 2 hari mengarang draft..hehe..

    ReplyDelete
  7. penat oohhh draft entry ni
    bukan apa, penat pilih gambar
    gambar banyak sgt
    melambak-lambak..dah la smua mcm menarik
    tu yg lambat
    tapi siyes beb.. mmg seronok

    dan harap2 next time pun akan lebih meriah

    ReplyDelete
  8. seronok tgk anak-anak main air tu..happy je

    ReplyDelete
  9. loves the playmat!

    btw, jeles tau tengok ade gambar baby ramai2 tu. mase kat megakidz ari tu tade pun, kan.

    ReplyDelete
  10. jeles ahh..dayu da kurus...wawawa..xde benda lain wa nk jeles kann? =p

    ReplyDelete
  11. bestnya... cha skrg memang sebijik dayu... dayu jr

    ReplyDelete
  12. baik! next gath kat mana kah Pn Dayu. cewah berangan dah ni. dah 2 kali tak dpt join ni. maunye tak berangan.

    ReplyDelete