06 February 2011

Impian mengomol anak orang direalisasikan: BGWS

Seronok habis rasa tak pergi keje selama seminggu. Tapi bangun pagi pukul 6 pagi adalah seperti biasa. Okay lah skit, kalau tak 5.30 dah celik biji mata kan. Kira memang berbaloi-baloi la percutian menghabiskan masa di rumah bersama keluarga ni. Dan makin manja secara maksima la jadiknyan anak dara aku. Memang kes naya la kalau balik kampung. Tapi lagi naya bila semua orang tak bleh pegang dia. Puas lah atok ngan opah dia membodek nak dukung-dukung dia. Jangan harap, habis dia panjat badan ibu. Hari ke-4 baru dia nak. Naya tak naya la..

Seawal 29 Januari 2011 aku dah berada di JB, semangat cuti punya pasal. Lagi-lagi nak beramah mesra ngan blogger-blogger di wilayah selatan. Lagi lah berkobar-kobar aku nak balik. Pukul 12.30 malam bertolak dari KL pun aku layan je. Terlentuk-lentuk Cha tido kat carseat.

Sepanjang perjalanan dari KL - JB adalah bertemankan air hujan, adik aku nak speeding pun tak boleh. Maka jam 5 pagi baru berjaya menemui bantal dan tilam. Baru dapat landing badan dengan selesa. Bila mak kata 'dari semalam hujan tak berhenti' aku dah sedikit gusar. Macamana nak berjimba di Hutan dalam bandar Mutiara Rini esok ni?? Camne nak laga-laga pipi dalam hujan?? Ngan anak-anak yang sangat allergic ngan air hujan. Tapi sebab mata dah nak terkatup, badan dah letih. Otak aku malas nak pikir panjang. Esok je la kau fikirkan.

Tapi bila dah esok iaitu 30 Januaro 2011 takde lah pikir sangat, sebab sibuk isi perut je kejenye. Pastu sibuk gi membeli barang nak mengubah hantaran Pak Ngah Cha ni hah. Tapi bila pagi-pagi sms Aishah masuk update pasal gathering, harus aku respond dengan pantas. Aku setuju aje ngan segala pertukaran yang dilakukan. Suruh gi Jaya Jusco, aku pergi. Bila kata akhirnya akan berkumpul di rumah Aishah, lagi wa takde hal. Mana-mana pun boleh. Sangat confident kata 'wokey, setuju' sedangkan tak bagitau pun kat adik aku nak suruh dia hantarkan nanti. Nasib baik dia pun sama-sama setuju nak mengiringi akak dia petang tu. Kalau tak, musnah la impian aku nak gomol-gomol anak orang ni.

Aku tak berapa pasti pukul berapa aku sampai. Tapi lewat adalah mesti. Sebab janji pukul 4.00pm tapi lagi 10minit pukul 4pm baru aku terhegeh-hegeh masuk kete. Nasib baik tiada kesesakan lalulintas atau terpkasa de-tour sebab banjir. Maka, berjayalah sampai Taman Puteri Wangsa, Tiram dengan kadar masa yang agak pantas. Masa aku sampai, Kid ngan Yanti dah sampai. Kid dah biasa la bertegur sapa, tapi Yanti 1st time ni. Bila borak-borak, dia kenal mak aku rupanya sebab keje satu tempat. Bila bagitau mak pun dia kenal Yanti, alahai kecil sungguh dunia ni kan...

sebaik ketibaan. terus mendapatkan Nashriq untuk digomol. memang semangat sungguh. dan tak lupa sama Haqq. Ini budak memang sangat geram la. Sangat cheeky.

with Anas Nashriq. sangat tembam. sedap untuk dicium secara bertubi-tubi

Eisya membawa diri ketika ibu asyik gomol Nashriq

Dah, aku malas nak bagitau kronologi selanjutnya. Biarkan gambar sahaja yang bercerita. Lagipun, aku dalam mood meng'update secara pantas ni. Kata dah cuti seminggu kan. Keje yang menanti pun menimbun. Tambahan pulak dah seminggu berlalu peristiwa ni, otak aku pun macam tak berapa nak ingat the details. Alah, korang pun lagi suka tengok gambar kan dari baca panjang-panjang. Maka, silakan menatap gambar kami.

Cha bersama Haqq

Husna berkenan ngan aku :) Cha pulak tiba-tiba jadik kedekut. Orang lain tak bleh dekat-dekat ngan ibu dia

tapi elok je pun berpangku sebelah menyebelah

borak apa cik kak??
tengok Myiesha tu, tembam sungguh. geram betul aku ngan pipi dia

sampai ke bawah meja anak aku

Cha tengah periksa kaki meja achik aishah, kukuh ke tak untuk memanjat

sesi mengisi perut anak pula. perut mak dah penuh dah

dan ini gambar wajib. wajib ada. sekali lagi terlupa nak amik gambar anak-anak sahaja

tengok la si Eisya yang tak mahu duduk diam, meronta-ronta nak lepas. dia mengantuk dah sebenarnya.


*gambar semua adalah hasil rembatan dari FB Nani, Fashya, Aishah dan juga Kid. Aku sekeping pun takde. Suruh adik aku amikkan, dia kata 'tak payah la Long, nanti amik je kat FB kawan-kawan kau ni' Maka, aku adalah menurut perintah
** gambar semua adalah tidak diedit, maka kamu semua boleh lihat dengan jelas jerawat yang membiak seperti maharaja di dahi saya. ini adalah antara kesan/petanda awal kitaran bulanan nak bermula. tapi suami saya pasti akan kata 'malas lagi basuh muka'

8 comments:

  1. happening nya gath ni bila tgk gambar.

    ReplyDelete
  2. Cha ni ada tokoh nak ikut jejak Ibu dia tau. Tapi bahagian kekukuhan bangunan. Amacam Ibu?

    ReplyDelete
  3. huwa..sedih x dpt join!pdhal rumah aisyah x jauh mana dari rumah afni..tskk~~

    ReplyDelete
  4. jeles...tak sabar menanti 13 hb nih

    ReplyDelete
  5. pak ngah cha memang sporting..!!
    terima kasih sebab bawakkan mama dan cha ke rumah nashriq :)

    itupun tak puas..
    sebab dah petang dan hari pun tak molek..

    lain kali la ya..
    mana tau kalau gath di KL tu kid boleh join sama ke :P

    ReplyDelete
  6. dayu kenapa dgn dahi kamu? jerawat sedang berlumba2 membiak di situ. kesan dari apakah ini?

    ReplyDelete