21 February 2011

SnB: The MEET @ Bora Asmara

Sudah 28 tahun umur saya, tapi saya tak peduli. Sebab saya kini lagi teruja hitung umur anak, tak sabar nak tunggu umur dia setahun. Asyik sangat tengok dia membesar, maka bila diri sendiri pun 'membesar' apa aku kesah. Alah, lagipun baru 28, apa ada hal.

Tiada sambutan besar-besaran meraikan pertambahan umur. Sebab utama, dah hujung bulan ni. Situasi kewangan tidak mengizinkan. Tangguhkan je lah dulu, kemudian baru kita raikan. Tapi saya no hal. Tak kesah sudah smua ini. Sambut tak sambut, i don't mind. Cukup lah sekdar ucapan di meja makan. Cukup sudah bagi saya. Hadiah pun tak peduli. Ada, saya gembira. Tiada.. saya tak kesah. Entah lah, terasa tak penting dah smua ni. Sah, aku dah tua (:

Sabtu lepas kami telah ke Bora Asmara di Kg Sg Penchala bagi perjumpaan suku pertama SnB. Yang kononnya aku akan drive berdua ngan Eisya, tapi akhirnya bertiga juga. Seperti biasa, ngan SnB, janji jam 8 malam. Kalau jadik 9.30, itu adalah normal. Ngan blogger tak boleh, harus kena bambu. Bloggers adalah sangat punctual.

Welcome to Bora Asmara.

Thanks to Garmin, kami berjaya sampai ke Bora Asmara tanpa sebarang tekanan. Eisya juga tido siap-siap, recharge tenaga cukup-cukup sebab dia tahu malam ni pasti akan berjaga. Ibu ngan abah nak overnight (: Terima kasih juga kepada suami saya, sebab saya yakin tanpa dia pasti saya juga sesat barat, silap-silap patah balik sebab frust sudah.

It's planned to be dinner. Dan sesi beramah mesra setelah hampir beberapa bulan tak bertemu. Bila hah gathering ngan SnB, last raya time raya kot. Adalah jumpa-jumpa, tapi yang smua ada ni. Dah lama tak kumpul. Maka, masuk 2011 ni. Harus lah diadakan satu. Kalau dibiarkan lama, nanti renggang jadiknya. Namun hakikatnya kami sentiasa berhubung. Kalau berbalas email, boleh tak jadik keje okay. Pastu sengih-sengih depan pc.

kini semua dah berpasangan. dah beranak pinak.

Eisya Elyssa & Aleef Aufa
SnB junior keluaran 2010 :) 2011 ni akan dapat 3 orang lagi. Makin merah!!

Perjumpaan suku pertama ni juga bertujuan meraikan sambutan ulang tahun mereka-mereka yang terlepas. Ini perkara biasa, biar lambat asal ada kan.

Patutnya bukan saya lah yang diraikan. Tapi bila derang bawak masuk kek, boleh lak letak depan saya. Nyanyi kat saya. Dan saya juga yang kena tiup lilin. Bulat bijik mata Eisya dengar orang nyanyi ramai-ramai depan dia, siap ada abang rambut clown lagi. Dari tengah syiok baring menyusu, terus tegak berdiri hah..

Ohh, saya suka sebenarnya *kan dah malu*

Thanks Umi untuk kek cheese oreo yang sangat sedap. tak rugi aku tapau bawak balik. breakfast cheese kek aku pagi ahad tu.

Kalau SnB berkumpul, borak memang macam tak reti stop. Kedai dah nak tutup pun tak reti nak balik. Terlalu banyak nak diborakkan. Macam selama ni tak berhubung langsung. Ada je benda nak dibangkitkan. Nasib baik anak-anak sporting, layan je mak ayah. Sebab tu bila dah ada SnB junior ni, bila nak berkumpul ramai-ramai pemilihan tempat kena sentiasa bersesuaian. Biar derang selesa, kita pun lega.

Gambar atas: Derang perasan single. Hakikatnya semua tu isteri orang, mak orang. Aku je yang macam beranak 2.
Gambar bawah: Tak semua ada. Tapi mcm dah tak muat frame. Nanti bila SnB junior smua makin membesar, makin kecik la muka masing-masing kalau bergambar ramai-ramai.

keluarga kecil kami.
oohhh, ke mana saje Cha pergi, mesti dapat abang angkat.

sebelum dia mula meragam, marilah bawa dia meneroka alam

Bora Asmara memang sesuai la untuk meraikan harijadi. Nak berkumpul-kumpul. Tapi makanan dia tak berapa sedap lah. Nasib baik sambil isi makanan dalam mulut, sambil berceloteh kan, tak la terasa sangat. Tapi sebab dah jumpa kawan-kawan kan, hal makan letak tepi.

Tak sabar tunggu next wedding, tunggu baby 2011 keluar.. Tak sabar..

*harap-harap hubungan yang kita bina sejak muda remaja akan terus kekal hingga kerut-kerut muka.

5 comments:

  1. seronok kalo dapat jumpa ramai2...cha pun tumpang happy gak eh...

    ReplyDelete
  2. syokknye siap ade suprise tuk dayu..
    na plak terharu neh..tsk tskk..
    huhu
    cam GBS na time puasa je bru jumpe
    reunion bukak pose, hehe jauh ar plak ngn tarikh bday, huhu

    ReplyDelete
  3. alamak....aku blom sempat lag la nk update pasal gathering SnB ni...
    adoyai..ape2 pon mlm tu mmg best walaupon pa'ah patah balik sbb sesat jalan..cian pa'ah..
    btw,jr SnB keluaran 2010 mmg sporting..lg2 cha yg asik cenyum je all the time,,ssh nk tgok die ngamok ke,nangis ke...
    ape2 pon,,,hepi besday dayu...ko bukan makin tua, tp anak ko yg semakin membesar...hiihih=)

    ReplyDelete
  4. wah seronoknya dapat berkumpul dengan kawan-kawan lama.. :)

    nanti kalau buat lagi..
    mesti dayu dan ekhwan kena gilir-gilir jaga cha..

    yela..
    lepas ni cha dah berlari sana sini.. :P

    ReplyDelete