02 April 2012

Saya sudah

Ye, setelah terlepas 2 peluang. Eh?? Terlepas ke? Ke sengaja melepaskan peluang. Hmm, bukan peluang sebenarnya tapi Tanggungjawab. Ye, kan mengundi tu tanggungjawab setiap warganegara Malaysia. Tapi aku selama ni selamba je bila orang tanya 'kau balik mengundi tak dayu?' Tanpa sebarang rasa bersalah aku jawab 'daftar pun tak, camne nak mengundi'

Tak rasa macam perlu je aku mengundi. Rasa macam tak membawa apa-apa perubahan. Ye..ye.. fahaman aku tu tak betul. Setiap 1 undi mampu memberi kesan.

Bila Ekwan bersungguh-sungguh ajak gi daftar, aku ikutkan aje. Walaupun terpaksa pergi 2,3 pejabat pos. Semua kehabisan borang. Boleh pulak kan?? Aku baru je nak dapat kesedaran, kau nak potong. Kang aku balik tidur kang.. Nasib baik google buat keje dengan efektif. Terus la kami tuju Pejabat Pilihan Raya Selangor kat PKNS Shah Alam ni.

jom kita gi daftar mengundi

Rezeki kami agaknya. Sampai-sampai, beratur jap tunjuk IC, sign dan siap. Tak sampai 5 minit kot. Tengah semak-semak semula salinan pendaftaran tu, tiba-tiba ruang kaunter penuh dengan manusia. Yang baru nak daftar, yang nak buat semakan, yang nak tukar tempat mengundi. Terus barisan menunggu giliran tu jadik panjang. Saja kot, bagi aku semangat nak mengundi buat pertama kali. (:

Aku kena balik mengundi kat JB lah nanti kan.. Ekwan mengundi kat Maran.. Lecehnya.. Nak tukar alamat IC lah. Camne hah proses dia?? *google segera*

nama saya kini ada dalam senarai pengundi (:

*kalau tak mendaftar kena denda, mesti aku tak bertangguh gini kan

4 comments:

  1. aku sejak umur 21thn dah berdaftar. bukan aku susah-payah gi daftar, tp dia automatik berdaftar, apecite tuh. huhuhu

    tp bagus gak takyahla aku susah2 nak gi daftar mcm ko. hehehe.

    ReplyDelete
  2. Aku dah mengundi. Err mase umur aku masuk 21 taun dulu. Lepas tu tak undi2 dah. Hahaha

    ReplyDelete
  3. merasa ngundi sekali. itu jela kot.pasni2 rasa mcm malas je nk ngundi.beria2 kita pangkah parti favourite tp kalah jugakk

    ReplyDelete