24 June 2014

Elma's 1st Month Custom Album

Untung sungguh. Memang untung budak-budak sekarang. Koleksi gambar melambak-lambak. Kita dulu nak dapat gambar masa kecik, masa baby punyalah susah. Ada sekeping pun jadiklah. Budak-budak sekarang, umur baru seminggu dah masuk studio photoshoot. Elma ni nasib baik tak sempat. Ibu abah macam huru-hara. Takde masa nak memikir nak pegi studio amik gambar anak. Asyik ulang alik klinik check jaundis je kejenya. Niat ada tapi takde masa. 

Aku memang dah berniat, nak buat monthly album untuk Elma. Masa Eisya dulu tak berkesempatan, dapat yearly album je lah. Sekarang kan banyak promo jual voucher photobook murah-murah. RM10 pun dah dapat sebuah photobook sampai 36 muka surat. Untung kan.. Kesempatan harus dimanfaatkan. Rugi weh, orang dah bagi, grab je. Mana nak dapat photobook murah gitu, takde promotion RM69 okay harga photobook tu.

6 x 6 Mini Square Softcover Photobook dari Photobook Malaysia

Sangat berbaloi. Dengan hanya RM18 (RM10 harga buku dan RM8 caj postage) dapat sebuah album gambar yang sangat cantik begini. Cuma kena luangkan sedikit masa untuk design album tu. Software dia pun senang sangat nak guna. Template dah tersedia. Cuma tengah drag dan masukkan gambar je. Pastu gunakan kreativiti untuk lawakan template tu. Kalau tak kreatif atau kurang rajin macam aku, biarkan aje background dia putih, kosong. Lagi lawa kot. Ikut citarasa masing-masing lah.

aku suka material dia yang gunakan Paper 190gsm Photo Lustre Paper

Rajin-rajinkan lah jenguk promotion dari Photobook Malaysia kat Groupon, MyDeal atau LivingSocial. Selalu je ada promotion dari diaorang. Dan selalunya voucher-voucher tu valid dalam masa 6 bulan. Lama kan, Photobook sangat memahami korang ni kan semua busy, sangat kekurangan masa. So dia bagi masa 1 page seminggu untuk korang hadap. Hahaha..kalau tak siap gak tak tahu lah. Tapi jangan risau lah, sehari hadap je siap dah album ni. Kan aku dah kata, software dia sangat mudah digunakan.

So selamat membuat album. Gi carik dan kumpul gambar. Ke nak amik gambar baru? Fresh look for new album? Boleh lah amik gambar studio macam aku buat ni. Tu lain kali aku citer eh..

*patut ni album Elma @ 1 month, tapi aku macam confuse sebab masa photoshoot dia baru je masuk 2 bulan. tu yg buat album 2 bulan..xpe, next album aku buat 2 bulan jugak. yg ni pandai-pandailah aku edit nanti..hehehe, gunakan teknologi yg ada.

2 comments:

  1. lawanya gambar..comel baby :)
    nak gi jenguk photobook jugak la..tq info

    ReplyDelete
  2. Aku pun suka Photobook Malaysia. Kualiti superb!

    ReplyDelete