17 June 2014

Mother's Obsession No.1

Menjadi perempuan je dah bermacam nafsu, ditambah pulak menjadi ibu. Memang makin menjadi-jadi lah senarai keinginan. Kalau dulu, list untuk anak je. Dah jadik ibu, ada lah list anak pulak. Anak 1, ada 2 list. List anak, list ibu, Bila anak bertambah, list pun bertambah. Itulah hakikatnya diri aku sekarang. Macam-macam aku terasa nak belikan untuk anak-anak. Pantang nampak, asal kenan dan kena dengan bajet..esok-esok muncul lah budak poslaju kat pintu rumah. Agak mengila lah aku membeli untuk budak 2 orang ni. Sawan shopping makin mengila.

Paling aku giler membeli... Baju. Bulan ni je entah berapa dah aku habis beli baju Eisya ngan Elma. Malas nak kira sebab nanti sendiri terkejut. Terkejut tapi tak insaf. Hahahaha...

Paling kemaruk hari tu beli direct dari UK. Tak agak-agak ok..baju anak-anak imported bagai, baju ibu beli kat Poplook je. Tu pun berkira-kira ibu nak check out cart tau. Baju korang selamba je ibu check out walau total beratus. Betapa sayangnya ibu kat anak-anak. Tak habis memborong kat Carter ngan Oshkosh, ibu sambung pulak kat JPO. Selepas di JPO ibu insaf sikit sebab tiba-tiba tersedar 'beli baju banyak-banyak tapi takde tempat nak simpan, camne?' Dengan pantas ajak abah ke IKEA. Geliga kan otak ibu korang.

Bukannya insaf berhenti membeli..hahaha. Maaflah ye, otak aku memang ligat bab-bab begini. Otak seorang perempuan bergelar ibu kan..

bila dah disusun setempat. huhuhu, baru sedar banyaknya baju anak-anak aku. ni pun ada yang tak masuk lagi ni. tapi aku tetap macam tak berhenti nak membeli.

Semua gara-gara follow terlalu banyak online shop kat Instagram tu. Pastu setiap hari mesti membelek handphone hadap update Instagram. Memang tak keruan lah aku dibuatnya kan. Ada je yang berkenan. Tapi untuk Elma memang kena beli baju size 6 bulan ke bawah untuk dia. Tak banyak yang boleh diwarisi dari Eisya. Masa Eisya kitaorang tak banyak membeli. Banyak pakai yang orang bagi. Dan aku tak sampai hati nak pakaikan ke Elma pulak. Baju-baju tu pun dah nampak kusam. Bagilah Elma merasa barang baru. Rezeki dia. 

Sekarang ni shopping kat InstaShop je lah. Macam lagi best, lagi senang. Search je barang apa yang dicari, melambak-lambak seller yang muncul. Nanti aku review InstaShop yang aku berurus niaga eh..

*tajuk mother's obsession no.1..maknanya banyak lah lagi kegilaan yg lain.


2 comments:

  1. boleh lagi ni yu. muat lagi byk space leh sumbat baju2 baru hihihihi

    ReplyDelete
  2. Samalar dgn alin..lagi2 dpt baby gurl..sib baik takder maybank2..so harapkan ihsan en somi tlg transfer duit..hehe

    ReplyDelete