24 August 2011

Selepas sebulan

Selepas 3 minggu berpuasa, sebulan menyarung PB ke badan. Okay, tak cukup sebulan sebab selalunya waktu hujung minggu tak pakai pun. Bagi badan bernafas katanya (: Sorry Wani, sedikit mengelat di situ. Tapi bila nak keluar tu aku sarung jugak. Sebab macam sudah terbiasa rasanya. Macam tak seronok pulak bila tak pakai. Lagipun nak feeling kurus ramping katanya.

Lagipun Ekwan kalau aku tak pakai bising semacam. Macam dia pulak yang taja PB kat aku. Pastu marah sebab aku tak nak pakai. Ke dia seronok tgk bini dalam bentuk yang slim bila sarung PB? Sah lah tu *mmg kena kurus aku ni

Tak sabar rasanya nak dapat badan seperti di kala sarung PB.. tapi tak perlu ber'PB. Tak mustahil.. tak mustahil. Sebulan dah hilang hampir 4kg. Pinggang dah 72cm. Punggung pun walaupun menyusut agak perlahan. Boleh lah, dah 100cm Kalau 2,3 bulan lagi?? Buat penaakulan mantik sendiri ye..

selepas sebulan
*gambar terkini, Ahad lepas tanpa PB*

Ini hasil bila aku makan macam biasa, minggu pertama puasa je berjaya menyombong dengan nasik. Kemudian.. nasik gak yang berjaya memuaskan hati. Lagipun tak reti aku nak masak nasik untuk sorang makan. Dari membazir, membuang. Aku pun join la Ekwan makan nasik. Senam?? Tak payah kata la.. paling lambat pun pukul 1o aku dah tido. Bila masa nak joget-joget ngan Kak Paula..

Risau gak aku sebenarnya, takut jugak kalau tak jaga makan takde hasil PB ni. Tapi nampak gaya, Alhamdullilah. Tetap berkesan. Mungkin tak cepat kot. Agaknya kalau aku tetap pantang nasik.. mau 2,3 kg lagi kan lenyap. Tapi takpe.. berpada-pada lah.. Makan pun nak kena ada nikmat. (: Raya ni boleh la makan tanpa perlu rasa bersalah. Tapi bila dah ber'PB ni haruslah ada batasan. Kalau dah merasa senak perut tu. Bawak-bawak lah sedar diri, dah overlimit lah jawabnya tu.

Memang terbaik la Premium Beautiful ni. Boleh pasang badan raya ni *sengih*

Untuk lebih keterangan lanjut tentang PB atau berminat nak hidup bersama PB. Seperti biasa,boleh hubungi Cik Puan Wani di talian 012-3792210.

*ehh.. dah bleh pakai 2nd kancing.. dah 2,3 hari rupanya Ekwan pakaikan kat 2nd kancing

6 comments: