10 March 2011

yelah..yelah

Catatan: Kejadian berlaku di pantry opis pagi semalam semasa sedang breakfast mihun sebelum aku bertolak ke Kuala Lipis

Peristiwa Kejadian

Kawan 1: Hah, ni Dayu ada ni, tanya lah dia sendiri.

Dayu (aku): Apa?? Tanya pe?

Kawan 2 *sambil tersipu-sipu tapi tak jugak bukak mulut*

Kawan 1: Dia tanya 'dayu tu pregnant ke??'

Yelah.. yelah.. Aku tahu aku dah gemuk. Buncit. Tapi hakikatnya aku masih 'kosong' Eisya masih satu-satunya anak manja aku dan Ekwan. Aku memang susah la nak kawal makan. Lapar sentiada. Pastu kalau makan tak boleh kalau tak bertambah sebab sayang okay nak buang-buang nasik.

Tapi kan orang kata masa sehat ni lah boleh makan macam-macam, dah sakit kang semua tak selera nak telan.

Maka, makan je lah.

*aku tak terasa pun dia kata gitu, aku tau perut aku dah buncit (: amik ini sebagai pembakar semangat supaya rajin sit up pagi-pagi dan sebelum tido
*aku rasa kalau aku tak menyusu badan mesti aku lagi besar dr skrg

16 comments:

  1. hahahha dayu xley lawan na lg kot?
    itu lah. org ckp bf kurus ar kan?
    na xjalan pun?
    maybe sbb ank melasak,
    so bile penat, slera nk mkn sedap2 jek nk tambah tenaga :p

    seb bek kat opis na sorg2
    so xde org nk ckp2..
    :p

    ReplyDelete
  2. bak kata sharil...selagi sihat nie makanlah puas2.kang sakit,tak dapat dah.maka,makan jelah.
    selagi hubby tak ckp apa2,takpelah dayu.org lain,lantak situ ;)

    ReplyDelete
  3. alaaa dayu pedulik kan jer. afni ni pun diet2, bdan naik jugak. nak buat mcm mana..anak mkn, kita pun mkn..anak x habes mkn, kita tlg perabih kan...janji kita bahagia =)

    ReplyDelete
  4. ko manade buncit ah.. aku yelah..

    ReplyDelete
  5. kite da x bf pon dok melapar sesaje. dh jenis org mmg selera beso kan. payah!

    i love to eat & i love food. but i hate being fat -__-

    ReplyDelete
  6. OK la tu. aritu ada org tanya kita 'ciare blom bersalen lg ke?'



    T_______________________T



    tak ke nangis 3 hari 3 malam org ckp mcm tu. padahal anak dah selamat keluor dah

    ReplyDelete
  7. bf mmg cepat lapo.asik nk mkn je kan..meh2 cuba lactolite ")

    ReplyDelete
  8. dayu mar pon org dok tego badan naik kan...pastu kekadang mar jawab gak..ala...dah besalin biasalah kan...heheh...sbb kadang2 yang tanye tu tanye dgn sinis...yang tanye nak gurau2 tu lain bunyikkan...hehe...
    tapi ye lah...mar tau mar kuat makan so badan naik pon tak po lah...heheh

    ReplyDelete
  9. selalu sangat dah panas telinga dengar org dok perli kita dh gemok.ye mmg diakui skrg diriku dh gemok melampau.ishh susah la nk diet bila dh kawen ni (alasan)

    ReplyDelete
  10. alaaa dayu..mulut orang nie memang susah nak ditutup..buat pekakkan telinga sudah...

    ReplyDelete
  11. mamam je lah dayu..hehe..
    asal kite bahagie sudeeyyy...

    bleh bg tips kut psl yg habiskan makanan anak tu..sbb dpt tips ni pn dr akak opis anak 7...:)

    - amek scukupnya makanan dia..'scukupnya' tu mmg kene byk kali eksperimen ank mkn byk mna...dh dpt agak nt anak mkn mmg takde baki...maknya pn xde lah istilah menghabiskan makanan anak kan..

    ReplyDelete
  12. itu tandanya org sekeliling prihatin ngan kita kan (:
    sentiasa aware ngan perubahan fizikal kita. tak ke bagus tu namanya

    ReplyDelete
  13. sama la dayu..asyik lpr je, nasib baik anak teruna tu kuat menyusu, banyak tarik zat umi dia ni, kalau tak memang berat bertambah2 dah ni..

    ReplyDelete
  14. tanye die balik, die penah rase penampo bertubi2 tak?

    ReplyDelete
  15. hehehe..lawak plak aku bace entry ko ni dayu...
    adalah ko x gemok, just melebar sket kot..
    tp dagu ko x berlapis lg kan?klu x berlapis lg, mknanye belom ckup utk dikategorikan sbgai GEMOK, okkk?
    hiihih..ape2 pon,,,,makan kena control gak....mkn byk xpe,tp kurangkan pengambilan lemak tepu ngan kabohidrat...
    tp aku berpegang pd konsep ni, "jgn mkn mlm dan mkn nasi sekali sehari je"
    mmg Alhmdulillah berkesan pd dri aku walaupon still bf Aleef tatkala mlm dan kini sdg sarat mengandung 7 bln..hihiih=p

    ReplyDelete
  16. wlaupun dah montel sikit...janji hubby masih sangat...

    standard la muncit tue...tue tanda dah ada anak yg comel...hehehhehe

    ReplyDelete